Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hacka mac utan line/mic-in?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I och med podzilla (linux till iPod) så kan man ju spela in ljud genom hörlurs urtaget.
Skulle man inte kunna göra samma sak med en mac utan line/mic-in? Något litet 3-parts program bara som gjorde ljud ut till ljud in bara ett tag när man valde det... Är jag en önskedrömmare?

Nja, vad jag vet så har ipoden hårdvarustöd för att göra så. Dock har inte ibooken det vad jag vet.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-19 08:40

Jodå, med Belkin iMic kan man ansluta mikar, högatale och lurar via USB-porten. Funkar perfekt.

Ursprungligen av Konrad:

Jodå, med Belkin iMic kan man ansluta mikar, högatale och lurar via USB-porten. Funkar perfekt.

Han sökte ett program, och inte en hårdvarulösning.

Men om man nu väljer en hårdvarulösning så är iMic relativt dyr. Det finns andra USB-adaptrar som är mycket billigare och som fungerar lika bra. Sök lite på forumet. Det finns trådar om detta.

Och det är inte Belkin som gör iMic - det är Griffin:
http://www.griffintechnology.com/products/imic2/index.php

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-19 10:23
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Han sökte ett program, och inte en hårdvarulösning.

Men om man nu väljer en hårdvarulösning så är iMic relativt dyr. Det finns andra USB-adaptrar som är mycket billigare och som fungerar lika bra. Sök lite på forumet. Det finns trådar om detta.

Och det är inte Belkin som gör iMic - det är Griffin:
http://www.griffintechnology.com/products/imic2/index.php

Ett program som gör det blir nog svårt att hitta.
Ja, just det, Griffin iMic var det. Och 399 kr plus moms kostar den, om det är dyrt eller inte är ju en fråga....:)

Ursprungligen av Konrad:

Ett program som gör det blir nog svårt att hitta.
Ja, just det, Griffin iMic var det. Och 399 kr plus moms kostar den, om det är dyrt eller inte är ju en fråga....:)

Jag skrev relativt dyr.
499 kr (399 kr + moms) är ganska dyrt i jämförelse med alternativen som finns, t.ex på Biltema för 169 kr.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=92687

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-19 11:55

Humac i Västermalmsgallerian i Stockholm sålde ut den "gamla" iMic för 299:- inkl moms förra veckan.
(Det har kommit en ny modell med nytt utseende men med samma specs, tror jag iaf)

Funkar biltemagrejen på mac? I så fall så är den ju ett givet köp...

Finns det inte PCI-kort i samma prisklass?

Ursprungligen av ill_chrill:

Finns det inte PCI-kort i samma prisklass?

Tveksamt om du kan hitta ett PCI-ljudkort i den prisklassen (169 kr), och som fungerar på Mac.

Och dessutom så är det väldigt många som inte har några PCI-kortplatser (iBook, PowerBook, iMac, Mac mini, m.fl), så USB är nog att föredra.

Ursprungligen av irrelogical:

Funkar biltemagrejen på mac? I så fall så är den ju ett givet köp...

Har inte provat den själv, men enligt andra trådar här så ska den fungera på Mac.

1
Bevaka tråden