Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förstår SE K700i HTML?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har blivit inblandad i ett projekt där kunden vill nå en webbplats vi mobiltelefon, närmare bestämt en SE K700i.

Jag kan inte så mycket om WAP och mobiler, och saker och ting klarnar inte helt av att Googla. Att K700i stödjer WAP 2.0 är klart, men vad betyder det egetligen? Betyder det att mina utvecklare måste göra webben så att den spottar ur sig WML? Eller är det så att vissa/alla operatörer tillhandahåller en tjänst som gör att man via en proxy kan surfa till vanliga html-sidor som av proxyn konverteras till wml?

Jag har också kommit på att man kan använda Opera Mini som en möjlighet i telefonen, och då surfa till HTML-sidor, dock så sker kommunikationen mellan mobilen och operas servar utan kryptering, vilket är ett problem.

Är det någon som har erfarenhet av att få siter att fungera på mobiler?

Ursprungligen av ace4711:

Är det någon som har erfarenhet av att få siter att fungera på mobiler?

Japp. Använd webbstandarder och skriv semantisk HTML som går att använda även utan CSS så kommer du långt. På köpet får du (om du gör rätt) bra tillgänglighet och grunderna för sökmotoroptimering. Beroende på vilket innehåll webbplatsen har kan det vara aktuellt att strippa bort vissa delar för den som har mobiltelefon, men det skulle jag säga är en senare fråga.

1
Bevaka tråden