Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid installation av Mac OS X Tiger

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo
Varje gång jag försöker installera Tiger så får jag ett felmeddelande och installationen avbryts. Det är under installation av Essentials

"There was an error installing the software" "Please try installing again"

Har en iBook g3, undrar bara om det finns någon annan med liknande problem

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-01 09:13

Installationen kunde inte verifiera "Essentials"

Ursprungligen av Smeagol:

Tjo
Varje gång jag försöker installera Tiger så får jag ett felmeddelande och installationen avbryts. Det är under installation av Essentials

"There was an error installing the software" "Please try installing again"

Har en iBook g3, undrar bara om det finns någon annan med liknande problem

Jag med
Det händer när jag vill installera på en standard Powermac G5 1,8Ghz med 1,5 GB RAM. Och sker oavsett om jag väljer att uppgradera den befintliga Tigern eller om jag vill installera "rent" på en tom disk.
Har vid båda försöken valt att hoppa över den tidsödande kontrollen av installations-DVD'n. I skrivande stund så låter jag den kontrollen ske för att se att det inte är nåt jox med skivan...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-01 10:42

Kolla skivan!

När jag lät den inledande skivkontrollen gå färdigt så talade den om att skivan inte kunde läsas ordentligt!

Mycket riktigt så fanns det en del fingeravtryck, så efter en rengöring av skivan (diskmedel och ljummet vatten) installerar den nu snällt

1
Bevaka tråden