Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns ISO för SuSe Linux PPC?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kan man fråga sig, SuSe själva tillhandahåller tydligen endast "onlineinstallation", men kanske nån hemmaknåpare har satt ihop något?

Kolla linuxiso.org vetja!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 13:11

Jo, det finns en ISO för PPC men däremot inte för x86. Men du har ju Mandrake 8.2 som är minst lika bra och enklare att installera. Finns som ISO för både x86 och PPC. Men för Mac är det väl bäst med Yellow Dog antar jag.

[ 27 Augusti 2002, 13:11: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Jag är bara nyfiken på att prova runt med olika distro´s Men det är sant: YDL =

Jo, det finns en ISO för PPC
Var? Inte på ovanstående adress i alla fall...

[ 27 Augusti 2002, 13:17: Meddelandet ändrat av: Slave ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 13:18

Jo, jag har sett en ISO for PPC. Återkommer när jag hittat den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 13:25

Aj fan, det verkar som om du har rätt. Ingen ISO för x86 eller PPC. Men du kan ju installera via FTP.

Det var det jag hoppades slippa... dæmn...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 13:34

Men det är väl inga problem? Mandrake tar ca 40 minuter att installera via FTP. Beroende på vad du har för anslutning förstås. (20 minuter via CD). Antar att det är något liknande för SuSE. Jag har dock aldrig får SuSE att fungera riktigt bra. Men varför plåga dig själv när du kan få YDL?!

[ 27 Augusti 2002, 13:37: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 13:39

Sniket av SuSE att inte erbjuda ISO:

SuSE Linux für PPC

Es ist nicht möglich, aus einem kompletten Download Installations-CDs zu erzeugen, führen Sie stattdessen die ftp-Installation durch.

Vad då "nicht möglich"?

[ 27 Augusti 2002, 13:41: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

"Inte möglig" betyder det. Bara färskbakade filer som man kan ladd ned själv. Inga mögliga CD-kakor här inte...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
*snip* Jag har dock aldrig får SuSE att fungera riktigt bra. Men varför plåga dig själv när du kan få YDL?!

Jag vill ju testa !

1
Bevaka tråden