Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetcafé i Östersund?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nå Östersundsbor eller de som vet något om stan - finns det något internetcafé här i stan?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nå Östersundsbor eller de som vet något om stan - finns det något internetcafé här i stan?

Gulasidorna fann inget i just Östersund.
Kanske det kommunala biblioteket har några datorer för informationssökning?
Telnr: 063-14 30 50
Webb: Jämtlands läns bibliotek

• Medlem
  • Östersund
  • 2006-01-23 10:52

Känner inte till nåt, men har du en powerbook med airport kan du surfa fritt lite här och var. Jag hade till exempel täckning (till ett klassiskt DEFAULT-nätverk) vid Shellmacken i Parkeringshuset och kunde maila och surfa medan jag väntade på biltvätten Dessutom går det bra att surfa utanför Eriksbergsvägen 19.

/Andreas

som jag minns det fanns det ett internetcafé vid domus en gång i tiden, men det är mycket möjligt att det är nedlagt

på biblioteket finns det garanterat möjlighet till att surfa o kolla mailen o sånt, o dessutom gratis!

Edit: jag har dessutom för mig att wedemarks konditori (vid mcdonalds) har trådlöst internet, men nu kan jag var ute o cykla igen

Finns inget vad jag vet, men som gyllis säger så finns det en hel del öpnna nätverk att köra på. Runt sjukhuset vet jag att jag hittat flera stycken som fungerar.

Att nyttja andras internet, utan tillåtelse, är ett brott vad jag vet. Det bör man därför vara försiktig med, eller helt enkelt avstå från helt och hållet.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Att nyttja andras internet, utan tillåtelse, är ett brott vad jag vet. Det bör man därför vara försiktig med, eller helt enkelt avstå från helt och hållet.

Det kan väl inte vara olagligt om det har lämnat det öppet. Samma sak gäller väl om man har öppet dörren till sitt hus. Bara att stiga på. Sedan kan man ju tycka att det är omoraliskt att använda andras internet.

• Oregistrerad
  • 2006-01-23 18:29

Lite OT. Flyttade hem till Östersund igen innan jul efter att ha bott många år i Falun. Länsbiblioteket hade kvar en skuld från 1997 på böcker jag var försende med. Trodde det skulle vara preskriberat men icke.

Finns ett på busstationen.

1
Bevaka tråden