Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro flera färger?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 14:30

Vill bara berätta om en liten detalj jag upptäckte. lägg märke till nyanserna.
Undrar varför de inte använder samma bild?

Det är samma bild. Antagligen är det så att den som skrev den svenska texten inte exporterade med samma inställningar som sin amerikanska kollega.

• Oregistrerad
  • 2006-01-23 15:11

Jag kan inte hålla med, om du växlar mellan apple.com/se och apple.com på din webbläsare så ser du klart och tydligt att det är en skugga på den svenska och inte den amerikanska. likt så som om det är en spotlight på den svenska. jag tycker att det är ytterst märkligt.

även underkanten på datorn skiljer sig.

Underkanten skiljer sig bara i ljushet. I övrigt tycker jag det inte är speciellt märkligt.

• Oregistrerad
  • 2006-01-23 15:33

det där känns ju som samma bild fast något annan nyans.... Ser säkert helt olika ut beroende på vilken skärm du sitter men på vår CG21 så är den högra med grön och den vänstra mer åt magenta hållet...Att få något jämngrått är ju som bekant väldigt svårt efter som det börjar " Chippa" i färgerna direkt...

Edit.. Ska man vara hår-fin så skiljer det ju även i den blå nyansen i bakgrunden....

Nu är det ju så att det var samma bild på de godisfärgade imac g3 föut också. Färgen var ju så klart justerad i ps.

• Oregistrerad
  • 2006-01-23 15:41

Under mitten på skärmen står det någonting... på den högra ser det ut att vara i mörkgrått på den vänstra i en ljus färg...hm

jämför hellre på hemsidorna direkt än på de bilder jag laddade upp.

Det blir ännu lättare om man öppnat bilderna i Förhandsvisning och bläddrar... Ja, det är en tydlig skillnad i nyans. Det uppstår ju nästan varje gång man skickar en fil över halva klotet och flera olika personer sitter vid olika datorer med olika skärmar för att göra samma grafik.

1
Bevaka tråden