Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailserver - vad rekomenderas

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal hederlig 7500 med OS9 som tickar och går som webserver. Gjorde hemsidan och tryckte på knappen "starta webbdelning" för några år sedan. Otroligt enkelt och det gillar jag. Brukar starta om den en gång per år typ. Oftast då det varit strömavbrott eller någon annan störning. Fantastiskt pålitlig och lättskött med andra ord.

Så vill jag att det ska fortsätta vara, men funderar på om man kan låta den göra lite mera såsom (lättskött) mailserver. Utan att det påverka stabiliteten.

Det jag vill ha är en stabil och helst gratis mailserver, som med fördel har webmailsfunktion.
Så vad rekomenderas?

• Medlem
  • Haparanda
  • 2006-01-23 20:30

Webstar är en prima mejlserver för Os9 som jag kört ganska många år innan OSX kom. Dock inte gratis. Jag har en gamma licens liggande som jag skiljer mig från för en rimlig summa. Den saknar dock webmail, så det hela kanske faller.

Tackar för erbjudandet. Webmail är en klar fördel, så ska spana vidare lite och se vad jag hittar på nätet. Någon som har erfarenhet av Stalker Internet Mail server (SIMS)? Den verkar vara populär och gratis, saknade dock webmail men man kunde skaffa tilläggsprogram för det på http://www.magix.com.my/mms/

1
Bevaka tråden