Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går högtalarna på garantin?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har det fallit sig så att högtalarna i min iBook låter lite, hmm...

Slitna?

Seriöst, de låter som ett par väl använda ipod-lurar på högsta volym. Nu börjar datorns ettårsdag närma sig, kan man få nya högtalare på garantin?

Ingen aning, men det är ju lätt värt ett försök iaf!

Iofs. Är det bara att gå iväg med den till närmsta applestore eller?

Gå i väg eller prova att slå en signal till applestore och kolla. Det är alltid värt ett försök.

Ring Apple. Högtalare är till för att användas.

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-24 11:42

Annars finns den vackra konsumentköplagen. Ett par högtalare i en bärbar bör man kunna förvänta sig håller i ett par år

Har varit och kollat på applestore i borås nu. De trodde att det skulle gå på garantin, men jag får ringa deras serviceavdelning för definitivt besked. Tjoho!

Men lite surt blir det när jag blir utan den, men de trodde att det skulle gå att ordna på en dag.

• Oregistrerad
  • 2006-01-25 13:26

vadå tror? det är ingen tvekan om att högtalarna går på garantin. Det är ju bara att lämna in maskinen & sluta undra...

Ursprungligen av DaPhox:

vadå tror? det är ingen tvekan om att högtalarna går på garantin. Det är ju bara att lämna in maskinen & sluta undra...

Normalt sett så brukarslitna/ trasiga högtalare inte gå på garantin eftersom det oftast är användaren som är orsaken. Men Apple kanske gör ett undantag, speciellt om det är ett uppenbart fabriksfel, vilket dock hör till ovanligheterna.

Sen kanske det inte är ett fel utan någon inställning som står fel, typ EQn i iTunes.

• Oregistrerad
  • 2006-01-25 14:38
Ursprungligen av Simon Templar:

Normalt sett så brukarslitna/ trasiga högtalare inte gå på garantin eftersom det oftast är användaren som är orsaken.

hur då?

Nej, det är högtalarna. Det är likadant i alla program, det hörs till och med störningar på "volymploppet" när det kommer upp på det högre nivåerna.

Och ja, det är väl självförvållat. Men kan man få det på garantin så säger jag inte emot...

Ehh...

Man kan höja musiken lite extra om man går in på equalizern i itunes och höjer förförstärkning.

(Men det var inte jag som sa det)

De ska ju hålla för den volym som går att pressa ut. Har de tagit skada av vanligt ljud så är det klart de ska bytas.

Tänk också på att det är människor som tar emot ärenden och beslutar om det ska gå på garantin. Det är bara att tjata och stå på sig, hota med Sverker om de krånglar osv... Har du väl fått någon att säga OK och lämna ifrån sig ett ärendenummer är det bara att åka till närmsta Apple-Service och lämna in den.

1
Bevaka tråden