Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ventrilo (eller Teamspeex/teamspeak) server

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-01-25 13:58

Hej, jag har ett litet irriterande problem... Min WoW-guild använder sig av Ventrilo för att kommunicera med varandra och eftersom Ventrilo finns till Mac trodde jag att det bara var att tuta och köra, men till min olycka klarar bara vår server någon sorts GSM-kodec som då inte stöds av Mac versionen av Ventrilo.
Kan någon ge förslag på en bra server som är gratis eller mycket billig som stödjer Speex kodecen? Vi kan tänka oss att byta till Teamspeak om det behövs.

Tack i förhand
Daniel

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-01-25 19:22

Ventrilo kostar ju pengar i nyare versioner om man vill ha stöd för fler än 8 användare, det är inte så att de kör en gammal version för att kunna köra fler användare utan att betala medans du har en nyare eller något? Går inte att ansluta med ny klient på gammal server isf så då får man köra äldre klient. Nu verkar det ju dock vara codecen som är problemet.

Teamspeak är i mitt tyckte bättre, bl.a. eftersom man inte har detta problem, och om jag minns rätt fungerar det i fler os.

• Medlem
  • 2006-02-16 13:26
Ursprungligen av Hagge:

Ventrilo kostar ju pengar i nyare versioner om man vill ha stöd för fler än 8 användare, det är inte så att de kör en gammal version för att kunna köra fler användare utan att betala medans du har en nyare eller något? Går inte att ansluta med ny klient på gammal server isf så då får man köra äldre klient. Nu verkar det ju dock vara codecen som är problemet.

Har precis samma problem med min guild som kör på en äldre server version för att undvika betala. Att gå över till Teamspeak är inget val då de flesta gillar ventrilo bättre.

• Medlem
  • 2006-08-01 15:50

*återupplivar tråd*

Ok, jag försöker också få till en Ventrilokoppling till mitt gille i WoW, men de kör också med gammal version som dessvärre gör att jag inte kan "vara med".

Är det någon som vet om den nya versionen av Ventrilo kan "lite mer" än den gamla och connecta med gamla versioner? Eller om någon hittat en annan lösning (ej att byta till Teamspeak då tyvärr...)

/Zig

Den enda legala lösningen är att köpa en ventrilo 2.3 tjänst med det antal slottar som ni behöver. Då kan macspelarna ansluta och alla andra köra vent dock behöver de uppgradera sin klient till 2.3 de med.

Annars är det bara att sätta upp en TS server och köra Speex codecen med hög kvalitet och bandbredd vilket ger att ganska bra ljud.

• Medlem
  • 2006-08-08 14:32

Skype istället...

Ja, inte verkar det nån bra lösning än i gillet, dom kör med gamla versionen av vent och jag kommer inte med då.

Förökte köra skype med gilleledaren, så jag kunde höra vad han sa i alla fall... Men det hackade nåt enormt i ljudet så det var omöjligt. Någon som vet varför? Bandbredden, Datorn, lagen om alltings jävlighet?

Z

1
Bevaka tråden