Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna portar i Airport Express

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-25 20:06

Jag vet att det finns flera trådar om detta men jag har itne funnit någon lösning i någon av dom. Mitt nätverk är kopplat: Telejack -> Router/modem -> Airport Express -> iBook.
Innan jag skaffade Airporten kunde jag öppna portar i routern men nu vet jag ite riktigt hur ajg ska göra. Vilket IP ska jag skicka portarna till? Det verkar inte fungera med 10.0.1.2 som är IP-nummret Airporten vill ge mig.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-25 22:19

Om du öppnar i router/modemet och länkar den porten till nästa router/airporten, så måste du även porta den vidare från aiporten till den aktuella datorns ip. Om du går in i Airport Admin. i verktygsprogramfoldern, väljer din basstation och under fliken portkoppling kan du sedan öppna upp mot datorn.

Så: Router/modem -> Airport -> Dator

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-25 23:42

Jag har testat det nu men det verkar inte fungera. Min router har ip 192.168.0.1 och min Airport har tydligen 10.0.1.1 (vilket verkar lite underligt). Så jag forwardade port 6881 till 10.0.1.1 och sedan öppnade jag Airport Admin och forwardade 6881 till 10.0.1.2 (fast när jag ska fylla i porten så vill den att jag ska skriva 10.0.1.201). Nu har jag testat både med 10.0.1.2 och 10.0.1.201 men inget av dom verkar fungera. Kan jag ha missat någonting?

1
Bevaka tråden