Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka portar för Tomato Torrent?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-25 20:48

Försöker få igång Tomato Torrent med min brandvägg i Tiger påslagen. Provade att öppna portarna 6881-6999, men fortfarande ingen reaktion från programmet = den börjar inte ta hem.

Var sitter felet? Det verkar ju funka med Firewallen avstängd. Kör Airport, men det skall ju knappast göra skillnad då den är rätt konfad. =/

/Fredrik

• Medlem
  • 2006-01-25 20:59

Provade även att stänga av brandväggen - men det funkade inte ändå (på en annan burk en annan gång funkade det). Testade även en annan torrent.

Nada. Varför?

/Fredrik

• Medlem
  • Ale
  • 2006-01-25 21:57

Om det är en privat tracker du försöker dra ner saker ifrån har de oftast bannat standardportarna 6881-6999. Detta står också i deras faq. (en slumpmässig hög port rekommenderas)
Om det inte är en privat, ala thepiratebay eller någon tracker med lagligt innehåll, öppnar du de portar du ställt in i programmets inställningar.

• Medlem
  • 2006-01-25 22:31

Nej..får det inte att fungera. Har nu även testat att få igång ett IRC program och låsa upp port TCP 6667 i firewallen. Jag får inte det programmet heller att kommunicera. Har det något med AirPorten att göra? Vanlig surf funkar ju dunder.

Orkar någon rada upp lite saker att dubbelkolla så vore det snällt. Det skulle kännas bra om jag fick detta löst under kvälla.

/Fredrik

• Medlem
  • 2006-01-26 20:58

Portkopplingshjälp önskas =)

Är inne och snurrar i portkopplingen, då jag ska försöka få ett torrentprogram att funka. Jag har öppnat port 6881 i brandväggen.

Efter detta antar jag att man måste använda portkopplingen. Jag är dock osäker på vad som ska stå i vilket fält när jag väljer att lägga till en portkoppling. Fälten är:

1. Allmän Port
2. Egen IP-adress
3. Egen port

Routern, i detta fall en Airport Extreme har adressen 10.0.1.1
IP-adress är 10.0.1.2
Min "riktiga" IP-adress är 83.248.83.62 enligt "whatsmyip"

Så, i vilket fält ska vad stå, och är detta allt som behövs för att få torrentnedladdning att fungera ordentligt?

/Fredrik

• Medlem
  • 2006-01-28 15:04

Så Gör Man! =)

http://www.blueskyis.com/bittorrent/airportforwarding.php

Ni som har samma dilemma som jag - kika in här, där står exakt hur man ska göra. Gäller väl egentligen Airport Extreme, men jag antar att Express även den har inbyggd firewall som kan störa. Jag har gjort exakt som det står och nu funkar saker och ting.

Kan någon bara förklara VAD exakt jag har gjort? *ler* För att detta skulle fungera så skulle man ha sin brandvägg i OS X avständ, men det är inga problem eller om nu Airporten har inbyggt skydd, menar jag?

/Fredrik

Kommer alla torrentarna du testat från samma tracker? Testa med en från en annan tracker och se om det går bättre.

• Medlem
  • 2006-01-28 19:30

Men nu funkar det i alla fall efter att jag gjort som det stod på sidan. Jag skulle bara behöva veta exakt VAD det är som gjorts. Det kan ju var bra att veta innebörden av ändringen. Hur funkar det med torrentnedladding för er som kör Airport och har ni brandvägg på osv, eller kör med någon viss inställning?

Mvh
/Fredrik

1
Bevaka tråden