Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-skiva fastnar ibland

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-01-26 14:49

Det har hänt mig flera gånger att CD-skivan har fastnat i datorn när jag har låtit iTunes importera musikspåren. Senast det hände, så hängde datorn (nyPB15#DL) sig helt o hållet. Jag fick stänga av, starta om och då gick det hur bra som helst att få ut CD-skivan genom att trycka på utmatning. Däremot importerades inte alla spår.

Vad beror detta på?
Finns det lösningar som räddar situationen eller är det avstängning och data förlust som är enda vägen?

Tomas

Är du säker på att det verkligen var hela systemet som hängde sig och inte bara iTunes? Om systemet hänger sig så kommer det normalt upp en text som på olika språk talar om att man måste starta om datorn. I värre fall får man bara upp en massa text på skärmen. I extremt få fall fryser skärmbilden.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-01-27 10:43

Njaee, en så'n krasch var det väl inte frågan om. Datorn hängde sig en stund såtillvida att allt stod stilla och datorn svarade inte på kommando. Samtidigt var det så att CD-spelaren/läsaren jobbade hela tiden med att mata ut skivan, verkade det som. Det lät som ett jäkla tröskverk i datorn. Och inget hände... Det enda jag kunde komma på att göra var att helt enkelt starta om datorn. Och då kunde jag mata ut skivan. Med viss dataförlust som följd. När jag sedan matade in samma skiva igen hände samma sak upprepade gånger. Så jag fick gå till min PC och köra CD-kopieringen därifrån istället.

Och här tycker jag att det var jäkligt omständigt att kopiera en musik-CD på macen. Att först kopiera musikspåren till iTunes, lägga upp en spellista, bränna spel listan......?

Tomas

1
Bevaka tråden