- lepra_macintosh
- Medlem ●
- Umeå
Jag tänkte det kunde vara lite roligt att få veta vilken Mac 99macs användare sitter med
Har en PowerBook G4 som min primära dator, med en 20" Cinema Display hemma och en på kontoret. Hemma finns också en Mac mini som mediadator och en iMac G5 20" som extradator som främst frugan använder. På kontoret har jag också en gammal Cube som testserver och i 99macs rack i serverhallen sitter min Xserve G5 där jag har mina och mina kunders webbplatser, e-post, etc. Har beställt en MacBook Pro som ersättare till PowerBooken, men tror faktiskt att jag ska avbeställa den.
Har en PowerBook G4 som min primära dator, med en 20" Cinema Display hemma och en på kontoret. Hemma finns också en Mac mini som mediadator och en iMac G5 20" som extradator som främst frugan använder. På kontoret har jag också en gammal Cube som testserver och i 99macs rack i serverhallen sitter min Xserve G5 där jag har mina och mina kunders webbplatser, e-post, etc. Har beställt en MacBook Pro som ersättare till PowerBooken, men tror faktiskt att jag ska avbeställa den.
Är det du som är Mac-mannen? Hehe bisarrt många datorer, och alla Mac...önskar att man hade den driven att insamla så många. Jag funderar dock allvarligt på att köpa en Classic II av en kompis...den skulle sitta fint i mitt datorrum. Bredvid min C64 och min Amiga 500...
PoweMac g4? Går det under äldre mac?
Det får bli äldre tyvärr
Nu blev jag tyvärr tvungen att kryssa för MacBook Pro, har ingen Mac längre, sålde min iBook till Nifo här på 99Mac. Nästa inköp blir ju så klart MacBook Pro. Sitter hemma och väntar tills den står innanför min dörr. - Att vänta är inte kul!
Nu blev jag tyvärr tvungen att kryssa för MacBook Pro, har ingen Mac längre, sålde min iBook till Nifo här på 99Mac. Nästa inköp blir ju så klart MacBook Pro. Sitter hemma och väntar tills den står innanför min dörr. - Att vänta är inte kul!
Precis, kryssa gärna om ni tänkt beställa men inte fått
En liten miss att inte PM G4 är med i egen kategori. Vi är nog väldigt många som har en sådan.
(Satte den som äldre Mac.)
En till som kör PM G4. Och en G3:a. Men jag kan ju bara klicka "äldre" en gång.
Blir nog bäst så, annars får nog äldre en missvisande övervägande majoritet
Kör en PowerBook G4 1,33 Ghz. Nöjd med prestandan (kör mest FileMaker, Excel, Mail och andra "lätta" program), men har dock fått byta hårddisk en gång, den tvärdog. Tangentbord har jag bytt två gånger på grund av att vissa tangenter har glappat, inte reagerat på nedslag. Jag är inne på min femte PowerBook på sju år: 5300, G3/333, G4/400, G4/550, G4/1,33.
Har både ägt Mac Mini och en iBook. Sitter just nu och väntar på min InteliMac 20" som ska komma snart.. Väntan är olidig!
Ohh...iMac, det är nästan så man blir avis faktiskt...jag sitter med en Mini och jag har fått känslan av att den är en fattigmans iMac, jag har sneglat på den ända sedan jag köpte min Mini....Det känns som en matad Mini, men då krävs det att det är en 20" då jag sitter med en 19" på min Mini Det blir nog nästa köp...
Är det bara jag som har en eMac ?
Hans
Är det bara jag som har en eMac ?
Hans
Upp med smilbanden, Hans! Här finns en till...
dessutom synnerligen nöjd eMac-ägare/brukare
sedan julhelgens moddning av fläkthastighet o
Xtra minnesutökning (se inlägg under iMac och eMac).
Den känns både modernare och minst lika snabb som
min Dell Precision (usch) 3,4GHz'are på jobbet...
/Björn Zachrisson
Själv har jag ingen mac än, men beställd är den. En Macbook Pro blev det så jag fyllde i att jag har det.
Hemma just nu har jag;
Powerbook G4
Powerbook 190
Powerbook 140
iMac G3
Datorer som jag har fått, men ännu inte har hemma;
PM 7200/90
PM 8200/120
PM G3/266 (fyra stycken)
Portable
SE
Sen så har jag en gammal Powermac (min första mac) som jag glömt nummer på, samt att den gått sönder.
Jag röstade på Powerbook G4 eftersom det är den jag använder mest.
iMac G5 20" rev. C "iSight"
- I standardutförande med 512 MB ram, lär uppgradera det snart, får se om det är slantar kvar i slutet av månaden (fast det brukar vara månad kvar i slutet av slantarna, om ni förstår...)
Nöjd. Svagt missljud, annars inga problem. Besviken över att inte ha en Intel-iMac för samma pris? Inte direkt. Givetvis hade jag köpt en intel-iMac om jag köpt idag, men G5:an klår ju en mesig 32-bitars dualcore ( ) på en del punkter. Dessutom inga problem med program osv. Nästa Mac lär väl inhandlas om nåt år (gillar att ha det senaste, även om jag är student) och då är jag nog redo för Intel
Usch vad gammal man blir då, pensionärs-mac verkar det ju som om man har en PMG4
Fasen, kom på att ja har en Quadra 800 också, dock är den inte i bruksskick längre.
"Äldre Mac". Pffft. Min dubbel-G4 1.25 är lätt snabbare än jag. Fast jag kanske också går under kategorin "äldre" numera...
Sorry