Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Record-knapp i Logic

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-28 01:30

Det finns inga Record-aktiveringsknappar vid spåren i Arrange-fönstret och ej heller någon annan stans om jag tittar på Logic-dokument i min Mac mini. På mina andra datorer med samma OS etc, syns knapparna och inspelning fungerar felfritt.

View > Show Record buttons (eller vad det nu stod) är förbockad och drivrutinen är aktiverad (under Audio > Audio Hardware and drivers).

Jag har tittat i hjälpen utan resultat ... Det går alltså inte att spela in något i Logic som det är nu - man kan bara importera filer man spelat in i andra program ...

Hur får man knapparna att synas?

Det låter som om att Logic inte hittar ljudkortets ingångar. Mac-mini har väl ingen ljudingång? Så vilket ljudkort använder du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-29 15:13

Jag använder en sådan där USB-ljud-adapter som man kan köpa på Clas Ohlson eller BIltema. Men det är inte bara den som inte fungerar - jag har en M-Audio-klaviatur inkopplad också - man kan styra Logics inbyggda syntar med den, men MIDI-spåren har inte heller någon Record-knapp, så det går alltså inte att spela in det man spelar.

1
Bevaka tråden