Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem är ond, vem är god? Tomas reder ut begreppen.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle berätta om den här artikeln för min flickvän över frukost idag... men jag trasslade in mig litegrann i begreppen och till slut var vi helt enkelt tvungna att rita en liten serie om det hela. Enjoy

Haha!

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-28 15:13

TZW, du kan ju det där!

Kul

Vansinnigt roligt! Särskilt om man har läst Leander Kahenys senaste krönika.

"Varför är den gode ond Varför är den onde god
Varför är allt en trasa"

Var det inte Almqvist som skrev så?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-28 22:57

Hahaha!

• Oregistrerad
  • 2006-01-29 01:50

Jag tycker jag känner igen stilen. Har du haft teckningar publicerade någonstans?

Ursprungligen av Doktor G:

Jag tycker jag känner igen stilen. Har du haft teckningar publicerade någonstans?

Det är min flickvän Jojo Falk som tecknar. Vi har hittils gett ut ett seriealbum och Jojo tecknar bl.a. i tidningen Vår Bostad varje månad.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-31 08:31
Ursprungligen av TZW:

Det är min flickvän Jojo Falk som tecknar. Vi har hittils gett ut ett seriealbum och Jojo tecknar bl.a. i tidningen Vår Bostad varje månad.

Aha! Vad kul! Jag har alltid gillat teckningarna i Vår Bostad men har aldrig reflekterat över vem som gör dem! Hälsa och tacka eller nåt sånt

• Oregistrerad
  • 2006-01-30 16:31

Jag fattar inte det roliga...

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-30 16:46

Inte jag heller...finns en poäng? Vad missar jag?

För ett par dagar sen presenterade Wired en inte-så-genomtänkt artikel som gick ut på att Jobs var ond/girig kapitalist eftersom ingen visste om han gav pengar till välgörenhet eller inte. Gates höjdes givetvis (nästan) till skyarna i förhållande. Det finns mer info på förstasidan: Sansad kommentar till Wireds påhopp på Jobs.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-30 17:03

har läst allt. Fattar fortfarande inte poängen. Gillar tecknarstilen dock

Ursprungligen av mjg:

har läst allt. Fattar fortfarande inte poängen. Gillar tecknarstilen dock

Mantrat har ju altid varit Gates är ond kapitalist, Jobs är den goda tekno-revolutionären!, nu vet inte Mac-kulten längre vad de ska tro. se också Steve Jobs RDF.

Poäng och poäng... jag försöker (underförstått, "självklart") säga: "Bill Gates är evil, men Steve Jobs är god" men jag misslyckas med att säga rätt ord i rätt ordning. Det är ju komplicerade saker det där Artikeln jag hänvisade till är inte särskilt viktig, bara en förklaring till varför vi över huvud taget diskuterade saken.

Senast redigerat 2006-01-30 19:53
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-31 09:33

Förresten...är det bara jag som uppfattade Jobs som något skakad och svag på senaste Keynoten? han upprepade vissa superlativ loopartat och utan inlevelse...ofokuserad. Jobs skulle aldrig få mig att köpa en Mac i alla fall (började köpa/köra Mac på 80-talet - visste inte vem Jobs var föränn senaste åren:-)

1
Bevaka tråden