Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!!! Avbruten installation av Tiger...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle nyinstallera Tiger på min splitternya iBook 14" och av misstag blev avstängningsknappen intryckt mitt under initieringen. När jag sedan startar från installationsskivan igen så finns det inte längre någon hårddiskicon att välja installera på, Panik!!! Vad kan jag göra?

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-29 10:02

Starta om datorn och håll inne C så startar den på CD:n eller DVD:n. Välj språk och sedan Skivverktyg från menyraden, försök reparera, går inte det så får du formattera och installera om.

Är inte så bra på datorer så nu kommer en kanske dum fråga: Hur formatterar man?

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-29 10:16

Det gör du med Skivverktyg, eller genom att gå vidare i installationsprogrammet och välja radera och installera, eller vad det står.

Tack! Jag var tvungen att radera allt på hårddisken, men nu fungerar det. Men AppleWorks fanns inte med när jag ominstallerat, så jag installerade den separat från "bundled applications", är detta normalt?

Det är fullt normalt.

Jag tycker det är konstigt att det bara var appleworks som inte kom med efter ominstallationen, vad kan det vara bra för?

Sedan upptäckte jag att hårddisken har blivit omdöpt till några bokstäver och siffror, kan jag ändra namnet och hur gör jag det? Räcker det att jag ändrar på ikonen som ligger på skrivbordet, eller är det farligt att ändra namnet över huvud taget?

• Oregistrerad
  • 2006-01-30 20:51

Eftersom AppleWorks inte ingår i operativsystemet utan är ett extra program så är det helt normalt att det inte installerades samtidigt. Och naturligtvis kan du byta namn på hårddisken.

1
Bevaka tråden