Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetsenkät

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-30 01:34

Jag tänkte göra en säkerhetsenkät här på 99mac, men det gick visst bara att göra en fråga per tråd, så det blev till att göra en på en annan hemsida, men svara gärna och diskutera här.

Adressen är: http://www.advancedsurvey.com och du måste skriva in enkätnummer 35919 i rutan på förstasidan ("Take a survey").

Hur många använder ex. säkert virtuellt minne? Jag gör det nu, men gjorde det inte när jag körde 10.3 eftersom det var så krångligt att implementera själv.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-01-30 02:30

Två frågor som jag hade velat se se ställda är om/vilken slags bransvägg som körs, vilka tjänster som burken kör, den fysiska miljön i vilken burken körs, antivirus? - haha

när du frågade om krypterad e-post menade du typ ssl-kryptering av e-post trafik eller typ pgp-kryptering av mailen och i så fall inkluderade "bara" kryptografisk signering

Formulär brukar inte vara så lätta att skapa eftersom det blir svårt för folk att inte ha tolknings frågor

sist jag körde virtuelllt minne var, vad jag vet, när jag körde OS9. Var kan jag se om jag kör virtuellt? Och var kan jag välja om jag vill eller inte vill köra virtuellt?

Ursprungligen av David Slättne:

sist jag körde virtuelllt minne var, vad jag vet, när jag körde OS9. Var kan jag se om jag kör virtuellt? Och var kan jag välja om jag vill eller inte vill köra virtuellt?

I Mac OS X så är virtuellt minne alltid aktiverat.

Jag svarade fel på frågan om vad man har för lösenord... När jag räknade så var det ÖVER 10 tecken. (Alfanumeriskt)

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-02 15:34

Nu har det kommit in 31 svar på enkäten, och resultaten finns att skåda här:
http://www.advancedsurvey.com/results/public_results.asp?SurveyID=35919

Rätt intressant att det ändå är så många som använder sig utav så svaga lösenord.
Dessutom är det positivt överraskande att ändå så många som 23% använder sig av säkert virtuellt minne. Jag tror dock fler skulle börja använda sig utav det om de visste hur lätt det är att se någons inloggnings- och nyckelringslösenord om man inte har det aktiverat.

Trevlig sommar, surfa lungt!

1
Bevaka tråden