Min kund har en installation av Contribute 3 på OS X 10.3 och programmet har slutat att fungera korrekt. Inte så allvarligt men man kan inte importera bilder till en sida. Man får upp dialogrutan, väljer bilden som ska petas in men får bara Filen hittas inte (ungefär, kommer inte exakt ihåg). Det går utmärkt att dra och släppa samma bild på hemsidan så det går att få in den. Nu är mina användare inte så vana med X så det föredrar importer så jag har sagt att jag ska försköa lösa problemet.
Vi har ominstallerat programmet, raderat alla Contributefiler såsom plist:er och alla mappar+filer för att efter omstart installera om. Jag har även raderat alla macromediafiler samt mappar. Men problemet uppstår alltid.
Programmet har fungerat men då programmet inte använts på ett halvår kanske något hänt under tiden. Minst en ombyggning av rättigheterna har gjorts, men programmet har installerats om sedan dess. Vi har även haft kontakt med Macromedia men deras guide till avinstallation var inte komplett så deras "expertis" suger tydligen. Finns det någon Macguru här som kan hjälpa en stackars windowsguru med Contribute på OSX?