Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har snart en InteliMac och tänkte börja pula med gitarrerna igen. Vilket ljudkort ska jag satsa på om de viktigaste parametrarna är låg latency och lågt pris?
Jag har ett Audiophile USB och väntar på min Intel iMac 20", men jag är lite orolig för att drivrutinerna inte kommer att funka. Det kan dröja innan x86-drivisar kommer till alla ljudkort.
Tillägg: Tidigare använde jag själv ett M-audio-kort -- kortet i sig var ok men deras drivrutiner var något av det sämsta jag varit med om! Rekommenderas _inte!_ (men visst, det är bara mina egna erfarenheter - funkar det bra för andra så är det bara att gratulera)
Enda anledningen till att skaffa denna är för att använda ProTools LE
Annars tycker jag att Presonusen är ett självklart val
Om mBox två har kvar Focusrite mic-förstärkarna är det ytterligare ett mycket gott skäl till att köpa mBox. Sedan är det en fråga om vilket program man gillar. Jag har kört ProTools från början och tycker det är kanon.
Om mBox två har kvar Focusrite mic-förstärkarna är det ytterligare ett mycket gott skäl till att köpa mBox. Sedan är det en fråga om vilket program man gillar. Jag har kört ProTools från början och tycker det är kanon.
Focusrite förstärkarna är inte kvar. Det kan man läsa i senast utgåvan av tidningen Monitor som har en hyfsat grundlig genomgång av Mboxen. Artikelförfattaren uppfattade dock inte att dom nya förstärkarna skulle var sämre.
Tillägg: Tidigare använde jag själv ett M-audio-kort -- kortet i sig var ok men deras drivrutiner var något av det sämsta jag varit med om! Rekommenderas _inte!_ (men visst, det är bara mina egna erfarenheter - funkar det bra för andra så är det bara att gratulera)
Jag har också haft lite problem med drivrutinerna till mitt M-audio-kort.
Men när det funkar så funkar det bra. Om man inte ska spela in mer än 2 kanaler 24/96 funkar faktiskt USB riktigt bra, men jag skulle nog välja Firewire om jag hade köpt ett nytt interface idag. Beror lite på. Har man bara en FW-port (som på många bärbara) är det lite jobbigt med ett FW-gränssnitt eftersom det inte är så bra att ha en extern disk på samma FW-buss som ljudkortet. Och ska man spela in är det ju nästan ett måste med en extern disk.
Jo det följer med ett litet USB1 Ljudkort speciellt anpassat för gitarr.
Men vill man ha ett bra ljudkort med Ok preampar samt ADDA så skall man nog titta på någonting annat!