Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photocast ver. 1

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag äntligen, efter lite pillade, lyckats göra en första Photocast.
Denna visar de 30 nyaste inkomna bilderna i student.se's MMS-album (dit användare skickar bilder från mobilen).
Ni klickar på länken uppe till höger på http://www.student.se/foto eller direkt på photo://www.student.se/foto/rss/photocast.php

Riktigt bra idé från Apple detta tycker jag, ett steg längre än vanlig RSS genom att få in feed direkt i ett vanligt program (utan att gå omvägen via en RSS-läsare).
Sen kan ju en hel del utvecklas vidare, men en bra start från Apple!

Någon annan som gjort en egen (fristående från .mac)?

Hmm, någon som har koll på Photocasts?
Varför går det inte att redigera bildera jag prenumererar på? Är det en inställning i mitt iPhoto eller är det något fel på själva rss'en?

  • Medlem
  • 2006-02-01 09:48

Safari kan inte öppna ”photo://www.student.se/foto/rss/photocast.php” eftersom Mac OS X inte känner igen Internetadresser som börjar med ”photo:”.

Photocasts stöds från och med iPhoto 6, kan det vara det som är felet för dig stfm? Glömde visst nämna det i första inlägget.

  • Medlem
  • 2006-02-01 09:57

Ah... såklart. Jag trodde att man kunde få upp dem normalt också. Känns lite konstigt att bara kunna dela sina bilder med de få procent som har Mac, som dessutom köpt senaste iLife.

Nja, de flesta RSS-läsare kan även läsa Photocast-strömmar trots att de inte följer standard helt och hållet.

1
Bevaka tråden