Hej!
Det är helt riktigt att man bara kan ladda ner en uppdatering gratis från Roxios hemsida. Fullversionen måste man betala för. Men eftersom det i version 7 (och även version 6, har jag för mig) är ett programpaket man laddar ner, där man kort och gott ersätter sin gamla version med den nya, tror jag nästan att man kan få igång denna ifall man bara har ett giltigt serienummer. Version 5 och tidigare var lite värre, vill jag minnas. Updateringen bestod där av en patch som uppdaterade den redan befintliga programversionen till nyare version. Och då krävdes förstås att man redan hade en registrerad version installerad på sin hårddisk.
Enligt uppgift på Roxios hemsida fungerar inte nedladdningen om man kör Internet Explorer: "To download this update you will need Safari, FireFox, Camino or Netscape browsers. Downloading will not work with Internet Explorer. For best results, please disable any download managers prior to downloading." Zip-filen du laddat ner ska du (om den inte öppnar sig själv efter nedladdningen) kunna öppna med Stuffit Expander.
Lycka till!