Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmet lagar döda pixlar (endast win)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick idag se en länk påIDG om ett windows-program som säger sig kunna fixa de flesta döda pixlar på en LCD-skärm.

Programmet kan hämtas här:
http://udpix.free.fr/
men det är allstå endast Windows tyvärr. Så nu måste väl någon vänlig själ göra samma sak för Mac eftersom de med bärbar eller iMac inte kan koppla in någon PC till sin skärm.

Verkar konstigt om det skulle funka, men bra om det verkligen är sant.

Själv har jag inte en enda död pixel på min Apple Cinema Display 20".

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 09:43

Verkligt döda pixlar beror på trasiga transistorer och kan inte repareras med mjukvara. Så vad hävdar programmet egentligen att det lagar?

Ursprungligen av juanito:

Verkligt döda pixlar beror på trasiga transistorer och kan inte repareras med mjukvara. Så vad hävdar programmet egentligen att det lagar?

Dom verkar inte hävda så mycket:
The program did not revive my dead pixels.
The process used is in no case working in every cases. Many users have been able to revive some dead pixels while other stayed as dead as before. Be sure you used it for several hours before giving up though, you have nothing to lose.

Det verkar vara gammal hederlig massage, fast mjukvara som gör det på pixeln.

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-02 16:54
Ursprungligen av juanito:

Många (eller t.o.m. "de flesta") s.k. "döda" pixlar är inte döda, de har bara "fastnat". Det är detta som programmet kan fixa.

Som IDG skriver
"Programmet hjälper dig först att lokalisera de skadade pixlarna genom att täcka skärmen med olika färger. Nästa steg är att försöka återuppliva pixlarna, något som görs genom att försöka tvinga dem att ändra färger i snabba sekvenser. "

De skriver ju också själva att man ska köra det i flera timmar innan man ger upp. Vore kul att höra om någon kan testa och rapportera en lyckad lagning. Själv har jag inga döda pixlar.

1
Bevaka tråden