citera:Skapades ursprungligen av: malen:
citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Att Apple inte skulle tänka på kvalité är ju nästan som att håna dom.
Hmmm... Det du skriver det kan vara hån mot alla som hade otur och köpte en felaktig vara från Apple.
Ok, jag har väl inte haft så dåliga erfarenheter utan upplevt Apples produkter i stort som bra kvalité. Det är ju klart att om man råkar ut för sånt strul som du nämner så är man inte lika lyrisk över kvalitén.
Problem uppstår ju ibland och det är nog inte unikt för Apple. Det jag kan vara mera kritisk över är nog hanteringen av problem som uppstår, kundhanteringen (just det här med att få vänta länge är illa).
Jag hade förresten en histora för ett antal år sedan där jag råkade ut för kvalitétsproblem. Det var Apple ökända skärm AppleVision 1710 som i sig är en lysande skärm med bra bild i Sony-rör - när den fungerar. Men på nåt sätt hade de misslyckat rejält i tillverkningen för skärmen gick sönder väldigt ofta. Jag hann byta ut den två gånger under den förlängda garanti efter att den mer eller mindre brunnit upp, men tredje gången så gällde inte garanti längre. Fick dock tag i en likadan av en annan vänlig själ, men nu har den också dött.