Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote 2 trial - segt som sirap!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Sitter och leker lite i Keynote 2 trialversionen som följde med OS X. Verkar vara väldigt fin mjukvara, om det inte hade varit för att det går enormt segt och badbollen är framme i tid och otid. Detta händer inte bara när jag klickar på något som kan tänkas vara minneskrävande, utan det händer vartsomhelst! Någon som vet varför det är såhär?

Mvh Andreas

Nu skriver du inte vilken dator du har, men Keynote 2 flyter på fint på min iMac 2.1GHz 512MB.

Vissa övergångar går en aning småhackigt på nin iBook G4 1,2 GHz 1,25 GB RAM men finfint på en G5 1,8 GHz DP 1,25 GB RAM. Har inte provat på min gamla G4 350MHz. Jag misstänker att grafikkortet är avgörande för hur mjukt alla övergångar flyter - 64 MB eller mer på kortet torde vara lämpligt.

Funkar finfint på min simpla iBook! (med 1 GB minne dock)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-05 10:42

Keynote är ett sånt där program som i praktiken har "2GB RAM recommended". 512MB är verkligen i underkant.

Ursprungligen av mratin:

Keynote är ett sånt där program som i praktiken har "2GB RAM recommended". 512MB är verkligen i underkant.

Nu är du allt ute och cyklar.
512 MB funkar fint för mig och jar har inga problem att använda de krävande funktionerna som Presenter tool...

Att ha 2GB minne gör väll bara att man kan ha flera program öppna samtidigt utan hastighetsförlust, men om man bara har Keynote öppet så räcker 512 MB.

Just det, min dators hårdvara bör det inte vara något fel på:

1,5GHz G4
1GB minne
Radeon 9700

Det konstiga är att badbollen kommer nästan med jämna mellanrum (några sekunders intervall) och som sagt alltså även när man inte gör något krävande. Kan inte fatta vad felet är!

När jag kollar i Sysstat Nano (widget med systeminfo) så står det att runt 6-700MB minne är inactive. Hur ska man tolka detta, är det fullt normalt? Vad innebär det?

Hoppas det kan gå att lösa detta för Keynote verkar vara ett program som faller mig i smaken i övrigt.

Nu har jag kollat hur Aktivitetskontroll reagerar på de ofattbara rycken i Keynote. Det står att uppemot 80% av processorarbetet görs i Keynote, även när jag inte gör något i Keynote! Måste ju vara fel någonstans tycker man! Frågan är var och hur man löser det. Hjälp någon!?

1
Bevaka tråden