Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

H-lur med mik+högt kontakt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-05 08:50

Är det någon av er som försökt att använda hörlurar med två kontakter på kabeln, dvs, en för mik-ingången och en för högtalarutgången och fått det att fungera? Jag lär mig tydligen aldrig, för nu har jag precis köpt mitt andra par med sådan kabel, ett par Koss SB/45 eftersom jag tyckte de såg bekvämare ut än sönernas Plantronics USB lurar som fungerar klockrent. Jag kan höra personen jag tänkt "Skypa" med, men som vanligt blir det nada från min mik.:mad:

Någon som vet tricket??????????????????????

• Medlem
  • Öland
  • 2006-02-05 08:53

Har du sett till att i systeminställningar (samt i skypes iställningar) har valt rätt ingång för ljud? Har också haft problem med det nämligen.

Alla macar är bedrägligt felmärkta på ljudingången. Där sitter en symbol för mikrofon medans det i själva verket är en line-ingång. Mikrofoner lämnar aldeles för klen signal för ljudkortet att ta upp. Jag hade en gång i tiden ett headset med en väldigt enkel mikrofonförstärkare men kunde koppla till. Med den funkade det. Vill du inte ha extraburkar kopplade till din mac när du ska chatta eller IP-telefonera rekommenderar jag ett bluetoothheadset. Annars bir det till att skaffe en iMic.

• Oregistrerad
  • 2006-02-06 10:15

Jo, alla inställningar är rätt, men det är nog dessvärre att det David säger är korrekt. Jag har precis fått lurarna så jag skall banne mig byta dem till något som fungerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-07 10:06
Ursprungligen av David Slättne:

Alla macar är bedrägligt felmärkta på ljudingången. Där sitter en symbol för mikrofon medans det i själva verket är en line-ingång. Mikrofoner lämnar aldeles för klen signal för ljudkortet att ta upp. Jag hade en gång i tiden ett headset med en väldigt enkel mikrofonförstärkare men kunde koppla till. Med den funkade det. Vill du inte ha extraburkar kopplade till din mac när du ska chatta eller IP-telefonera rekommenderar jag ett bluetoothheadset. Annars bir det till att skaffe en iMic.

Mycket intressant. Då förstår jag varför min Koss SB35 har låg volym eller ingen alls.

Jörgen, med mina lurar medföljde en mickförstärkare till mitt koss headset. Men det fungerar det OK. speciellt dator till dator där personen på andra sidan kan höja volymen. ringer jag till en vanlig telefon blir det lite lågt men det fungerar. Har ingångsvolymen i systeminställningar på max.

• Oregistrerad
  • 2006-02-07 21:56

Tror inte det följde med någon förstärkare, men jag skall titta så fort jag kommer hem, då jag har allt emballage kvar. Kanske de skickar en om jag har tur?

1
Bevaka tråden