Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbsidor gjorda på iWeb

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-06 09:04

Vilka av er har gjort webbsidor med iWeb och vad handlar dessa webbsidor om?

Jag tyckte att det skulle vara intressant att se vilka som gjort webbsidor med iWeb och vad dessa webbsidor handlar om. Skriv gärna in länken till webbsidan här så att vi kan se vilka sidor som vi skapat.

Min webbsida gjord med iWeb: www.tommynyman.co.nr

En "livsfilosofisk sida"... mina reflektioner kring livets mysterium.

Mvh.

Tommy (alias Ramirez)

Ps. Gör reklam nu för era webbsidor, krav... skapta på enbart iWeb som verktyg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-06 09:24

www.macrider.com

Ett litet projekt där allt är gjord med produkter som följer med en mac. Ska bli kul att se responsen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-06 12:10

www.starbuck.se

Min personliga hemsida bara. Har valt att använda Wordpress som min blogg istället för iWebs inbyggda.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-02-06 12:34

Slängde upp en personlig hemsida, mest för att testa och se resultatet jämfört med den jag tidigare gjort med .mac. www.robertbraun.net

  • Oregistrerad
  • 2006-02-06 15:47

www.jensplan.se

Tycker allt fungerar väldigt bra. Är riktigt imponerad av hur fort allt gick. Men nu gäller det att ha schyssta foton till allt Fram med kameran!

Senast redigerat 2006-02-13 07:58
  • Medlem
  • 2006-02-06 17:13

Har ett problem med iWeb. Jag är Apple affiliate och har Apple-annonser på min hemsida. Hur jag än försöker så går det inte att skapa en länk av en animerad gif-annons. (Vanliga statiska bilder funkar kanon.) Verkar litet märkligt. För övrigt tycker jag att iWeb är otroligt begränsat. Går inte att öppna befintliga projekt i iWeb, vilket jag trodde när jag köpte det. Går inte att redigera det man exporterat utan allt ligger i själva programmet. Iofs har jag studentrabatt, men nästan 400 spänn till ingen nytta känns det som. (Hacka inte på mig för min negativitet, har haft tenta idag Har sedan de gråa mackarna kört Claris Homepage som har i stort sett alla funktioner, däremot är de sidor man skapar i iWeb väldigt snabbladdade och fina i övrigt. Någon som har en idé? En nödlösning är att öppna den färdiga iWebsidan i DreamWeaver och där lägga in länken på bilderna, men skaffade iWeb för att slippa pilla med så många program åt gången... Anyone?

  • Medlem
  • 2006-02-06 17:41

Har ev kommit på en lösning på problemet. Att lägga en figur med länk på, över annonsen, dra ner opaciteten till 1% så går det att klicka som vanligt när websidan ligger uppe. Dock så öppnar den skiten i samma sida, trots jag valt extern sida i IWeb, det blir nästa nöt att knäcka

http://www.easedrop.com

Testade att göra en sida lite snabbt och insåg hur buggigt iWeb är. Hoppas att det dyker upp en uppdatering så att man slipper sitta och manuellt redigera å, ä och ö så att de visas korrekt.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2006-02-13 18:53

Jag håller på att flytta över mina gamla privata hemsidor hit:
http://homepage.mac.com/berntm
sidor som jag har byggt i iWeb. Simpelt och enkelt.

/Bernt

1
Bevaka tråden