Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB Ljudkort

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har funderat på att införskaffa ett USB Ljudkort som jag tänkte koppla till min iMac 17". Kortet jag funderar på är M Audio´s Audiophile USB

Audiophile USB

Undrar om det är nån som har testat det eller nått annat USB kort i samma prisklass som är bra.

• Oregistrerad
  • 2003-02-09 12:18

Hur tänkte du använda ljudkortet?

Jag hade själv behov av både linje- och micingångar, och jag hade inte heller någon mjukvara, så då passade Digidesigns MBox väldigt bra, eftersom den har väldigt bra micförstärkare samt kommer med ProTools LE (nu för OS X) som är värd många tusenlappar. Knappt 6000 inkl moms kostade det paketet.

mBox har dock inga MIDI-portar, så det får man ha en annan låda till, vilket jag redan hade (MIDISport 2x2).

• Oregistrerad
  • 2003-02-12 21:36

Köp absolut MBox. Du får betydligt bättre mikförstärkare och så får du som sagt ProTools LE. Då blir du kompatibel med resten av världen. Nåja, nästan. Men allt du gör i LE kan du ta till alla andra ProTools, oavsett modell.

• Medlem
  • 2003-02-12 22:25

Planerar själv att köpa ett "ljudkort" till min iBook inom kort, och kommer med största säkerhet slå till på M-Audio´s nya Firewire 410: 2 in 8 ut analogt + digitalt in/ut (2+2=4, 8+2=10 -> 410!), 1 MIDI in/ut, 2 hörlursutgångar, samt stöd för surroundmixning med rätt programvara. Allt till det oerhört trevliga (preliminärt enligt nya Luthman-katalogen som låg i brevlådan idag!) priset 3995:- !!! (notera dock att den ej ligger uppe på M-Audio´s hemsida ännu, så om du behöver något idag så blir det nog värre, men den som väntar på något gott...

)

Nog är ProTools LE trevligt, men Mbox med bara 2 in 2 ut känns ju lite tråkig i jämförelse, sedan kan dom ropa "Focusrite preamps" hur mycket dom vill...

Lyckat till!

MVH//Kalle

• Medlem
  • 2003-02-12 23:43

...Firewire 410 är för övrigt översta nyheten på Luthman´s hemsida:
http://www.luthman.se/

• Medlem
  • 2003-02-12 23:49

...och lite bättre bilder finns på HarmonyCentral:
http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/MAudio/PR/FireWire-410.html

Ah, super! Tack för svaren men det lutar nog åt M-audios Audiophile ändå, har inte riktigt slantarna för en MBox och inte riktigt behovet av 8:a utgångar. Men den verkar grym för det rimma priset, ska tipsa en kompis om den!

Kolla in denna!

emagic USB ljudkort

Vet ej vem som är återförsäljare dock!

Om någon vet kan den väl skriva det här.

• Medlem
  • 2003-02-13 13:40
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: qwilk:
...Firewire 410 är för övrigt översta nyheten på Luthman´s hemsida:
http://www.luthman.se/

fasiken va skönt det låter om beskrivningen av den här synthen:
"När andra tillverkare slår knut på sig i sina försök att ´härma´ gamla analog synthar så klipper Alesis med äkta analog pregnans.A6 är en äkta 16 rösters analogsynth utrustad med 72 rattar, 144 knappar och en ribboncontroller, detta för att ge dig direkt kontroll över alla funktioner."
Rattar och knappar regerar!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
Rattar och knappar regerar!

Det lät nästan lite porrigt.

• Medlem
  • 2003-02-13 13:53

Jag säger som jag alltid sagt: Det finns inget bättre än ett par schyssta rattar!

Subjektiv som fasiken varnar jag lite bittert för M-Audio som verkligen inte har fått fason på sina Mac OS X-drivrutiner. Nu drar jag alla deras produkter över en kant här, men de problemen jag och andra haft med Audiophile 2496 önskar jag inte ens George W. Bush (OK, det skulle väl vara han då).

Fast å andra sidan kan det lika gärna fungera smärtfritt, så lyssna inte på mig för guds skull.

Roland Scandinavia
www.roland.se
är återförsäljare för Emagic i norden.

1
Bevaka tråden