Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PanasonicDMCFZ30 manual svensk

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-07 10:24

Har köpt en PanasonicDMCFZ30. Hade ingen aning om att det inte ingick svensk manual. Tydligen skillnad på var man handlar, men gjort är gjort. Nu undrar jag om man kan köpa en svensk manual någonstans? Antar att det är omöjligt genom Sv. Panasonic.

• Medlem
  • 2006-02-07 11:11

Varför antar du att det är omöjligt genom svenska Panasonic? Vem annars skulle erbjuda manualer? Det är ju copyright även på dem.

Det går att ladda ned engelska manualer vet jag, kolla svenska webben om de har erbjuder samma sak där.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-07 11:25

Tänkte att dom inte servar när man köpt direkt importerat!
Tack för svaret!

• Medlem
  • 2006-02-07 11:30
Ursprungligen av gert:

Tänkte att dom inte servar när man köpt direkt importerat!
Tack för svaret!

Om de kan sälja en manual blir de nog inte arga.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-07 11:35

Har kollat och dom hänvisar till återförsäljare, så den vägen fixar det sig nog!

• Oregistrerad
  • 2006-02-07 12:08

Grattis till din alldeles utmärkta kamera! Jag är mycket nöjd med min, men manualer, behöver man det

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-07 12:38

Det var intressant! Jag har kollat efter en ny kamera länge, och efter moget övervägande föll jag för denna. Har faktiskt inte sett eller testat den utan helt gått på vad jag läst om den. Tyvärr finns det ingen affärr där man kan se och köpa den här kameran. Inte i Malmö i aalla fall. Nu blir jag ännu mer övertygad om att jag valt rätt. Du har rätt, det går säkert bra utan manual, jag blev bara så snopen när jag fick reda på att det saknades. Den engelska manualen har jag laddat ner! Den verkar omfattande.

• Oregistrerad
  • 2006-02-08 10:35

Nej, jag har inte heller sett den någonstans. Jag har köpt min från USA, helt utan att känna på den först. Dock har jag skickat bilder tagna av olika testare till labb så jag kunnat kika på riktiga papperskopior före köp!

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-08 10:53

Det enda negativa jag läst är att den kan vara brusig vid 400 ISO, och i svagt ljus. Stämmer det?

• Oregistrerad
  • 2006-02-08 12:34
Ursprungligen av gert:

Det enda negativa jag läst är att den kan vara brusig vid 400 ISO, och i svagt ljus. Stämmer det?

Tittar jag på bilderna i datorn så får jag definitivt säga ja, den är brusig i en sådan situation. De (få) bilder jag hunnit få som papperskopior har jag inte noterat det på. Kan återkomma när jag fått lite fler bilder på papper...

1
Bevaka tråden