Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sorenson Video Pro 3.1 + Cleaner 5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-27 11:35

Har någon lyckats få riktigt bra kvalitet ? Jag har försökt fram och tebaks men det slutar alltid med att resultatet ser ganska pixligt ut trots att man väljer hög bitrate och har bra källmaterial..

// kimmo

Jag upplever samma sak. Jag får till och med bättre resultat med standardcodecen som följer med QT5. I och med proversionen trodde jag att det skulle bli fantastiskt bra resultat. Verkar faktiskt som om det inte fungerar riktigt 100% i Mac OS X. Kan ju vara att det bara är så för mig iofs.

Kimmo, Kör du 9 eller X?

/John

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-27 12:12

Jag kör faktiskt kodningen på Mac OS 9. Eftersom det är en dual G4 500 och jag läste någonstans att man fick bättre prestanda på dual-system med Sorenson i Mac OS 9 än i 10´an så blev det så..

// kimmo

[ 27 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: kimmo ]

Exakt hur är dina inställningar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-15 13:25

Ja, jag kör 2-pass VBR och hög bitrate. Det verkar vara ruggigt svårt att få till kvalitén i filmer om man vill ha större än 320x240.. Är det några speciella inställningar man bör tänka på ?

// kimmo

• Medlem
  • 2002-04-15 13:53

Tycker det låter som att du har för tätt mellan keyframes.. Sätt keyframes på None(natural only) och i pro settings väljer du Automatic keyframes,att sätta regeln på 50 är en bra början..

tillåt bidirectional prediction.

testa och berätta hur det funkar...

Obs.. fick liknande problem när jag körde Cleaner i classic, även om cleaner är carbon numer så funkar den bättre i os9

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-15 16:07

Har testat lite nu och ganska komiskt nog så hänger sig burken numer så fort jag försöker spela upp just de sist (med inställningarna ovan) gjorda QT rullarna. Ska testa på min x-klient och se om det funkar bättre..

// kimmo

[ 15 April 2002: Meddelandet ändrat av: kimmo ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-16 10:55

Funkade bättre med att spela upp rullarna i x. Dock ser det ut som en massa digital-kvitter mitt i rullarna. Skumt...

• Medlem
  • 2002-04-16 12:25

Hmmm, du har nått fel någonstans......

Jag har hört talas om en bugg jag själv inte stött på med automatic keyframe.. prova sätt keyframe på 100 eller 150 i cleaner...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-17 10:04

Hmm, det verkar som det är något meck med just min installation på den burken. Kollade lite på filmerna på annat håll och då verkade det funka ok, utan digital-kvitter. Att det blev så på min x klient beror säkert på min QT6 beta eller nåt..

// kimmo

1
Bevaka tråden