Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intressant iakttagelse ang mighty mouse

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-02-08 09:13

Idag bytte jag från min Mighty Mouse till en Microsoft styrkula med 4 knappar och scrollhjul med knapp.
I Systeminställningarna försvann ju såklart mighty mouse-panelen, MEN fortfarande så funkar knapparna!
Alltså om jag trycker in hjulet så kommer Dashboard fram och knapp 3 ger "Alla fönster" precis som på mighty mousen. Alltså är det inget speciellt med mighty mousen (om man nu trodde det) men Apple har naturligtvis bara sett till att bara just den ger den här extra panelen med inställningar. Hm... undras om man kan aktivera den ändå?

Ursprungligen av bollman:

Idag bytte jag från min Mighty Mouse till en Microsoft styrkula med 4 knappar och scrollhjul med knapp.
I Systeminställningarna försvann ju såklart mighty mouse-panelen, MEN fortfarande så funkar knapparna!
Alltså om jag trycker in hjulet så kommer Dashboard fram och knapp 3 ger "Alla fönster" precis som på mighty mousen. Alltså är det inget speciellt med mighty mousen (om man nu trodde det) men Apple har naturligtvis bara sett till att bara just den ger den här extra panelen med inställningar. Hm... undras om man kan aktivera den ändå?

Om du istället går in i Dashboard och Exposé i Systeminställningar så kan du koppla Dashboard till valfri musknapp; då brukar ett klick på scrollhjulet vara musknapp 3. Likadant kan du ställa in att Exposé ska aktiveras med valfri musknapp där.

Funktionerna finns alltså och kan enkelt aktiveras för alla möss; däremot har ju bara Mighty Mouse den extra panelen under Tangentbord och Mus.

• Medlem
  • 2006-02-08 09:23

Ja de kan aktiveras ändå, Systeminställningar -> Dashboard och Exposé -> "Kortkommando med tangentbord och mus"

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-02-08 11:36

Intressant, har aldrig tänkt på. Dock brukar det där ju vara avstängt om man inte haft en mighty mouse (eller gått in och valt själv) men nu så "sparades" så at säga MM-standarden även tills när man stoppade in en ny flerknapparsmus.

Jag kopplade också in en mighty mouse till min iBook, nu efter det så kan jag få fram dashboard med scrollknappen OCH knappen på min Wacom penna! Roligt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-12 21:13

Jag har en Logitech MX510 med tre småknappar som är perfekta att mappa till F9, F10 och F11.

1
Bevaka tråden