Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara musik

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag är en "nörd" på musik, nu vill min dotter spara ner en musikstump som kom med ett elekrtoniskt vykort, klickar man på sidan så öppnas ett fönster i netscape och kortet och musiken kommer fram, går det att tanka ner det, eller??

F

Det beror lite på vad det är för fil de har lagt in. Om det är en ljud- eller flash-fil eller vad det nu kan vara...

Välj view source eller visa källa eller liknande från Edit/Redigera menyn i Netscape och leta reda på raden med filen. När du har hittat den så kan du klippa ut den och klistra in i ett nytt Netscape-fönster och då borde du kunna välja Spara... som vanligt. Om det är ljud så slutar den förmodligen på .au eller .mp3, är det en flash-fil så slutar den på .swf.

Tror detta är vad du är ute efter. Kan ta ljudet från vilket program som helst och spela in..så länge det kan höras i högtalarna

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Tror detta är vad du är ute efter. Kan ta ljudet från vilket program som helst och spela in..så länge det kan höras i högtalarna

det verkar bra, MEN jag hänger kvar i 9.2.2 och det är för OS X

tack ändå

Åhh...sorry

Då har jag tyvärr ingen bra ide´ sådär på rak arm !

Problemet löst

thevil förslag fungerade, gick in under; View;page info, där fanns alla filerna, markerade midi-filen och sparade som..
Nu är jag värdens bästa farsa igen...

Tack

  • Medlem
  • 2003-02-08 23:10
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Tror detta är vad du är ute efter. Kan ta ljudet från vilket program som helst och spela in..så länge det kan höras i högtalarna

Det är det mest prisvärda jag har lagt pengar på. I hård kamp med GraphicConverter.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Tror detta är vad du är ute efter. Kan ta ljudet från vilket program som helst och spela in..så länge det kan höras i högtalarna

Det är det mest prisvärda jag har lagt pengar på. I hård kamp med GraphicConverter.

Som sagt, jag har os 9.2.2, men jag löste problemet med thevil,s tips
Tack

F

1
Bevaka tråden