Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rolig annons för Microsoft Frontpage

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade detta roliga blogginlägg från 2004:
http://blog.codefront.net/archives/2004/02/09/microsoft-frontpage-ad-dripping-with-irony/

Microsoft Frontpage är som vi vet ett program för att skapa webbsidor som fungerar bra i Internet Explorer, men dåligt i allting annat, det har med rätta anklagats för att producera oerhört dålig HTML-kod. I denna annons så försöker Microsoft rätta till det skamfilade ryktet med lite ironi.

Men det riktigt roliga med denna banner-ad är förstås rad 28.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-02-09 22:27

[FONT="Verdana"]Haha! Vad kunde man vänta sig?
\|/ /
(."o
( . )
_||_[/FONT]

• Medlem
  • Borås
  • 2006-02-09 22:43

Hahahahahaha

• Oregistrerad
  • 2006-02-09 23:12

Gud vad jag vred mig av skratt när jag såg den första gången. Så sjukt klantigt!

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-10 13:28

Det där är väl dreamweavergenererad javascriptkod dessutom?
MM_preload osv hinner man ju läsa... står inte MM för macromedia?

edit: tydligen. nån hade uppmärksammat det i kommentarerna också.

Frågan är ju om det är äkta eller inte.
Men kul är det.

Är det bara jag som inte fattar nåt? :/

• Oregistrerad
  • 2006-02-10 16:44

Det är ett </p> där det skall vara ett <p>, tror jag. Säkert fantastiskt kul om man vet vad det betyder .

• Medlem
  • Härnösand
  • 2006-02-10 16:46

Jag tror att man måste använda någon annan webläsare än IE för win, för jag fattar inte heller något.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-10 16:51

Gör ett försök att förklara poängen. Kampanjen går ut på att nya FrontPage skall generera bättre kod, men om man kollar på rad 28 så har dem råkat skriva </p> som avslutar en paragraf istället för <p> som börjar en paragraf (som de övriga 2 paragraferna). Om den är äkta så är det ganska klantigt av MS att släppa igenom en sån miss... (Tog iofs en stund innan jag såg det själv...)

• Oregistrerad
  • 2006-02-10 17:27

Helt underbart av MS att göra en sån miss i ett försök att göra en bra reklam för att "rädda" ett program. Lite tjatigt kanske det är nu, men Apple har en rätt snygg miss i iPod reklamen också... "upp till 1000 lätar" ... ska de inte ändra det till låtar snart?

• Medlem
  • Härnösand
  • 2006-02-10 23:00

Nu fattar jag.

Hmmm, animerade gif-bilder fungerar inte/är avstängt i jobbdatorns Internet Explorer.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-02-10 23:29

Roligt med en annons som säger sig göra bra kod - och visar detta med en felaktig kod.

Detta påminner mig om ett reklamblad för QuarkXpress från första
hälften av 90-talet. I texten stod det att man alltid skulle få bra avs-
tavningar.

Ursprungligen av filuren:

Roligt med en annons som säger sig göra bra kod - och visar detta med en felaktig kod.

*Gäsp*
Skulle det bara roligt?
Jag måste då ha världens sämsta humor i så fall....

• Oregistrerad
  • 2006-02-11 01:52

Den är äkta. Har sett den som banner när den var aktuell.

Dessutom fattas det ett mellanslag i sista stycket. Så det är två fel som sluppit igenom "kvalitetskontrollen" hos MS.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 02:16

I jämförelse med annat som sluppit igenom "kvalitetskontrollen" hos MS så är det där bara peanuts.

1
Bevaka tråden