Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ej fungerande line in

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-02-10 19:33

Hitta ingen lämpligare kategori för detta så jag lägger det här.

Har strull med min line in på powermacen. Får inget ljud in i datorn.

Micen är det inget fel på. Testa i min PC och där funkar den.

Har kollat i 1: Systeminställningar>Ljud: där jag ibland får dra upp regeln för linjeingång på max men det kommer likt förbannat inget. Ingen signal.

2: Systeminställnigar>Tal: här kan jag ibland få nåt att hända när jag klickar på kalibrera men det rör sig bara i det blåa fältet. Det störda är att det hoppar precis likadan't där när micen inte är i. :S

3: Program>Verktygsprogram>Ljud-/MIDI inställningar>Ljudenheter: Här däremot ser det ut så här. (Se Bifogad bild) Ska verkligen M reglaget verkligen vara i botten och ingen möjlighet att röra på det? Antar att det är micken.

http://img384.imageshack.us/my.php?image=bild15by.gif

Någon som vet vad felet kan vara? Micken är föresten en billig Zalman grej som jag använder med skype men det irriterar att inte kunna köra skype på macen. Jag har provat en kompis mic men det blir samma sak så jag misstänker att det är nåt med macen.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-02-10 19:42

Line in kräver mer kräm än vad en mikrofon ger.

Precis. Apple har vad jag vet aldrig använd mikrofon-ingångar. Bara de kraftigare line in. Du behöver extern förstärkning för att det ska fungera. Eller en mikrofon med USB-anslutning.

Ursprungligen av Björn Leander:

Precis. Apple har vad jag vet aldrig använd mikrofon-ingångar. Bara de kraftigare line in. Du behöver extern förstärkning för att det ska fungera. Eller en mikrofon med USB-anslutning.

Men folket på Apple är dessvärre amerikaner och amerikaner är som vi alla vet en smula okunniga och ignoranta så dom markerar gärna sin 'line in' med en stiliserad mikrofon... suck!

Ursprungligen av David Slättne:

Men folket på Apple är dessvärre amerikaner och amerikaner är som vi alla vet en smula okunniga och ignoranta så dom markerar gärna sin 'line in' med en stiliserad mikrofon... suck!

hm.... nu hetsade jag mot folkgrupp.... och servern som den här texten ligger lagrad på står i Levonlines serverhall. ok då får snart Martin ett telefonsamtal från flodvågsministern som stänger av 99mac och då kommer det att leda till kompanistraff. Låt se 15000 99macare på mig som utdelar i snitt 4.22 piskslag... ...hm.... låt mig se.... Det kommer nog att göra ont. uschdå! be gentle!
(och så ännu lite mera straff för att jag är offtopic så att det räcker och blir över just nu (fast det kommer ju ingen att kunna läsa ))

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-11 01:46
Ursprungligen av David Slättne:

hm.... nu hetsade jag mot folkgrupp.... och servern som den här texten ligger lagrad på står i Levonlines serverhall. ok då får snart Martin ett telefonsamtal från flodvågsministern som stänger av 99mac och då kommer det att leda till kompanistraff. Låt se 15000 99macare på mig som utdelar i snitt 4.22 piskslag... ...hm.... låt mig se.... Det kommer nog att göra ont. uschdå! be gentle!
(och så ännu lite mera straff för att jag är offtopic så att det räcker och blir över just nu (fast det kommer ju ingen att kunna läsa ))

Det räcker att man skriver Muhammed så smäller det.:eek:

Ursprungligen av Björn Leander:

De har de visst använt! Men det var länge sedan. IIsi och LC har i alla fall miknivå, alla som levererades med den gamla runda miken. Försvann det möjligen med 68040-Macarna? 475 har jag för mig har line-nivå.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

De har de visst använt! Men det var länge sedan. IIsi och LC har i alla fall miknivå, alla som levererades med den gamla runda miken. Försvann det möjligen med 68040-Macarna? 475 har jag för mig har line-nivå.

Visst ja, det hade jag glömt.

Jag har en Quadra 840AV (68040) och den tar inte den gamla runda mikrofonen så det stämmer nog det du skriver.

1
Bevaka tråden