Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibooken blev svart.

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-21 11:50

Köp en ny i stället.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-04-21 11:58

Oh ja, jag köper nog två Ibooks när jag ändå är på gång, då kanske skiten håller fram till årsskiftet, med lite tur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-22 00:34

Skaffa AppleCare nästa gång du köper en dator. Väl investerade pengar.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-22 09:41

reklamera burken. gå till AppleSupport & skriv ut allt med logikkortsfel & skicka till ARN. har ju varit hur mycket problem med logikkorten på ibooksen... (det är ju bara att följa detta ypperliga råd, är väl inget att tveka om?)...

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2006-04-22 11:27

Förstår inte varför du ska behöva betala för en logikkortsreparation. Varför reklamerade du inte datorn istället? Har nyligen gjort det med en iBook. 2 år och 10 dagar efter beställningsdatumet, utan kvitto.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-22 21:03

Helt sjukt!

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-04-24 12:56

Dagens update;

Kullander bad mig ringa Apple's kundservice för att göra en reklamtion, där jag skulle få ett case number som jag skulle skicka vidare till Kullander.

Ringde Apple's kundservice innan idag och fick tala med Josefin, jag berättade om mitt problem och hon gav mig "rätt nummer att ringa" jag ringer upp och upptäcker att det är Apple Store jag kommit till, efter att ha fått lyssna på flera olika alternati upptäcker jag att inte ett enda alternativ passar in på mitt problem, tillslut väljer jag att tala med deras försäljningsavdelning eftersom det var enda sättet att komma i kontakt med en person istället för en telefonsvarare.
Tjejen på Apple Store skickar mig genast tillbaka till kundservice eftersom det är dom som ska ha hand om fallet och sedan skicka mig vidare till Customer Relation.
Jag ringer upp kundservice igen och får tala med någon som för en gångs skull verkade ha kunskap, hon satte sig in i problemet direkt och tillslut skickade hon mig vidare till Customer Relation där jag fick prata med en man som direkt bad mig ringa Kullander och säga till dem att ringa upp honom så de kan tala om en reklamation.

Nu väntar jag på samtal från Kullander så att de kan inleda den (som det verkar att bli) enormt stora processen för att göra en reklamation.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-05-04 11:10

Tänkte uppdatera er så här lite på morgonkvisten.

Samtalet från Kullander som jag väntade på tog några dragar och jag fick förklara om hela historian och hela läget. Jag förklarade hela historian om allt som hänt och hur det hänt. Sedan har jag inte haft någon kontakt med varken Apple eller Kullander sen dess.

Igår skrev jag ner i kalendern att jag måst slå Kullander en pling för att höra om de fått kontakt med Apple. Idag ringer Kullander mig istället och säger "din iBook är klar". De fixade mig tydligen en CS-kod och har redan bytt ut logikkortet.

Jag avvaktar med pussar och antastande tills jag hämtat ut den, men just nu är det lite tummen upp för Apple, igen.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-05-04 17:33

Varit och hämtat ut datorn nu, logikkortet är utbytt och jag betalade sammanlagt 0 kr för allting. Och jag som precis vant mig vid pc:en.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-04 21:09

Lyckligt slut på en eländig historia

Bevaka tråden