Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

biosalong

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-12 11:01

Hur många tum är bilden i en typiskt biosalong?

SF:
Dukarnas storlek: 323 tum (snittet i Stockholm)
Största duk: 755 tum (Royal i Malmö)

Bonusinfo
Popcornförsäljning 2005: Drygt 5 miljoner liter.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-12 14:27

Kan man få biokänsla med en 50 tum

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-12 17:06
Ursprungligen av paxx:

Med rätt ljud & belysning så...
Våran biokänsla är total på 100"... Tillräckligt med donk i Subben fixar det mesta.
Centerhögtalaren är viktigare än man tror... Vad jag vill ha sagt är: snåla inte med ljudet. typ.

• Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-17 09:45
Ursprungligen av Jonaz:

Med rätt ljud & belysning så...
Våran biokänsla är total på 100"... Tillräckligt med donk i Subben fixar det mesta.
Centerhögtalaren är viktigare än man tror... Vad jag vill ha sagt är: snåla inte med ljudet. typ.

Håller med. Det går att göra mer med ljudet än man tror. Ett bra ljudsystem och en vanlig 42" plasma kan ge mycket bättre biokänsla än att köra en projektor på en 100" duk och köra ljudet genom projektorns högtalare. Ljudet betyder mer än man tror.

Ursprungligen av paxx:

Sätt dig 2 meter från "duken" så blir det mäktigt

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-12 15:16

Ja, om du samtidigt käkar 50 liter popcorn.

Yes!!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-12 17:33

Beror ju väldigt mkt på var man sitter o hur stort rum man har. Äkta bio känsla går nog inte o få, då får man installera en jävla massa extra stolar. =P

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-12 18:01
Ursprungligen av ez0r4y:

Beror ju väldigt mkt på var man sitter o hur stort rum man har. Äkta bio känsla går nog inte o få, då får man installera en jävla massa extra stolar. =P

...och hyra in fjortisar med sina mobiltelefoner...

• Oregistrerad
  • 2006-02-17 09:36
Ursprungligen av strukt:

...och hyra in fjortisar med sina mobiltelefoner...

Nu var det länge sedan jag var på bio, men...............är det bara fjortisar;)

• Oregistrerad
  • 2006-02-17 10:02

Här har du lite skön inspiration för att skapa biokänsla hemma

http://www.minhembio.com/cinemax/44

"Ett bra ljudsystem och en vanlig 42" plasma kan ge mycket bättre biokänsla än att köra en projektor på en 100" duk och köra ljudet genom projektorns högtalare."

Du menar tvärtom, proj med ljudsystem är bättre än 42" plasma med plasmans högtalare, antar jag?

Får en Klipsch RC7 center på 20kg och ett externt slutsteg imorgon (apropå centerns betydelse). Inga fler satellitsystem för min del.

1
Bevaka tråden