Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara redigerad bild separat?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nya iPhoto 06 är verkligen imponerande enkelt att redigera fotografier i, men jag har en fråga: Kan man göra så att originalbilden man redigerar INTE sparas över av den redigerade? Alltså så att man får både originalet och den nya redigerade som separata och oberoende bilder i albumen?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand!

/andreas

Trodde jag hade hittat en lösning genom att markera originalbilden och välja duplicera och arbeta vidare på en av dem och på så sätt både ha originalet och den redigerade sparade. Men jag hittar bannemig inte kopian när jag har klickat på duplicera. Är jag helt dum eller? Var ligger bilderna man har duplicerats!?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 22:41

Du har väl originalbilden kvar? iPhoto gör en kopia när du editerar en bild, om inte det ändrats i iPhoto6?
Men du kan bara återgå till originalet, du kan inte se båda bilderna samtidigt om du inte gör en kopia.
Men det kommer att ge 3 bilder i iPhotos databas (original+editerad kopia + kopia av original).

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 22:44

Ett sätt är ju att läsa in bilderna med Bildinsamling istället och sedan från den mappen man skapar då importera till iPhoto.

oskard: Vad konstigt.. varför syns inte både originalet och den redigerade bilden i albumen då? :S EDIT: Nu ser jag kopiorna iallafall!

Konrad: Skulle vara smidigare om allt går att sköta i iPhoto, vilket det borde gå att göra tycker jag.

1
Bevaka tråden