Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetproblem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-30 21:03

Är det bara jag som inte kan gå ut på internet till och från? I min familj har vi tre datorer kopplade till BoStream ADSL och ungefär varje timma så kopplas internet ifrån och man kan inte gå in på ca tio minuter... Någon som har samma leverantör och samma problem, eller behöver jag bara se över mitt nätverk?

Helt sjuk, hände för mig precis när jag skulle svar på det här inlägget. Tänkte iaf skriva att jag också märkt det de senaste dagarna. Jag vet inte om det är den lokala basstation här som krånglar, bor i Tuve, om det är DNS problem för det brukar de ha ibland, eller om det är något annat...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-30 21:29
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: zodijackyl:
Jag vet inte om det är den lokala basstation här som krånglar, bor i Tuve, om det är DNS problem för det brukar de ha ibland, eller om det är något annat...

Där bor jag med...det är nog fel här ute på landet

Nja, jag tror att det kan ha att göra med att deras ADSL tjänst är utformad så att det varje timme tvingas fram en förnyelse av Ip nr. (Detta för att hindra folk från att sätta upp egna sevrar) Ni kan kanske lösa saken med en D-link 604 (eller vad som helst bara routerna kan förnya IP automatiskt)

Vad har du för ADSL (iStream eller JetStream)?

Uppstår felet under befintlig anslutning eller när du byter dator?

Är samtliga datorer hemma ihopkopplade i ett nätverk med router mot Bostream?

//Mikael

Så det är medvete av Bostream att koppla ner mitt intrnet i sådär 5 minuter varenda timma för att jag inet skall kunna lägga upp en server? Då byter jag fan hellre till Felia...

Det har bara varit så de senaste två eller tre dagarna tror jag...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: SockerConny:
Nja, jag tror att det kan ha att göra med att deras ADSL tjänst är utformad så att det varje timme tvingas fram en förnyelse av Ip nr. (Detta för att hindra folk från att sätta upp egna sevrar)

Det behöver inte vara så, det hela beror på vilken tjänst du har. Det är bara iStream som har dynamisk IP tilldelning, både xStream och JetStream har fasta IP nummer.

BoStream

En annan sak är att kolla om driftstörningar på Bostreams webbsida. Eller ringa drift info. Brukar alltid informera mig iaf. (2.5 mbit style)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-01 10:47

Inga problem här inte. Verkar kanske vara ett lokalt Göteborgsproblem.

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2003-02-01 12:49

Byt DNS och se om det hjälper!

Malmö DNS
194.236.29.2
194.236.29.3

Stockholm DNS
212.181.54.2
212.181.54.3

Göteborg DNS
212.181.52.2
212.181.52.3

Sen så kan det vara lokala problem. Uppdateras din station av skannova så hjälper det inte vad du än gör. De tar tid på sig och de har ofta dålig koll på vad som det är för fel.

Jag har 2,5 så jag antar att de inte är elaka mot mitt IP. Byter DNS ofta med. Men det verkar ha gått över nu.. Hur är det för dig Delirium?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 17:33

Kom precis hem från snön. Inga problem, än så länge. Ska ta och kontakta dom i fall det fortsätter, har 2,5 mbit

1
Bevaka tråden