Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur öppnar man img-filer?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-14 16:26

Hur öppnar jag dessa?
Jag klarar av att öppna vissa img-filer. Men vissa klarar jag inte.. Nåt speciellt program som man hade till Windows kanske?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-14 16:31

Nee - det är en skivavbild öppnas dom inte om du dubbelklickar på dom?

De allra flesta .img-filer kan man öppna med Skivverktyg genom dubbelklick. Sen cirkulerar det skadade img-filer och shrinkwrap-imagefiler på nätet. Det beror alldeles på vad det är för filer du har framför dig om det ska gå eller inte gå.

Det fanns en 3djeparts-image-mjukvara på OS 9 tiden som hette ShrinkWrap. En ShrinkWrap image klarar inte OS X utan speciella krusiduller och åtgärder.

För att ta reda på vad det är för fil(er) som strular för dig behöver man veta filens Skapare och Typ eller Creator/Type på engelska. För att se den informationen behöver du ett program. Jag använder FileBuddy för att visa uttökad info men det finns många program för detta. Bilden visar Skapare/Typ för en shrinkwrap-image.

Försök kolla upp detta på någon av filerna.

• Medlem
  • 2006-02-15 07:08

Jag tror det har dykt upp ett skivavbilds-format på Windows-sidan som också heter .img. Det går kanske inte att öppna med Skivverktyg.

1
Bevaka tråden