Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PreSonus Inspire 1394?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 09:46

Fick denna morgon för mig att jag skulle skaffa ett externt ljudkort till Powerbooken. Vad tror ni om ett PreSonus Inspire 1394? Är en nedbantad version av Firebox - och det är ju bra när man är fattig student. Någon som vet om kortet fungerar bra med säg Garageband och Logic Express (som jag förhoppningsvis ska köpa mej till sommaren när jag blir rik...)

/Simon

Vad kostar den? och vad skiljer den från Firebox?

• Oregistrerad
  • 2006-02-15 11:23

Grejen kostar 1995 riksdaler och om man jämför med Fireboxen så har den ingen midi och bara 2 utgångar (en hörlur + en rca). Det tror jag är det stora hela som skiljer

• Oregistrerad
  • 2006-03-09 16:31

OBS sitter just nu och testa på en Intel iMac och dom verkar inte skaka hand...

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-14 12:29

sitter också o tittar lite på detta kortet.. (presonus inspire)
slog du till? fungerade det bra? (jag har en ppc mac)
det enda jag funderar lite på är att i spec. så står det unbalanced ijämfört med firebox(där det står balanced överallt) (eller är det bara rca ut/in gångarna som inte är balanserade?). Någon som har koll som kan förklara fördelar/nackdelar med detta?
//j

• Oregistrerad
  • 2006-04-15 13:22

hesan johelo!
för mig blev det aldrig något inspire 1394 sen... blev tvungen att lägga pengarna på bilen
kan dock säga att jag dock innan köpet funderade på ett firebox istället. på något sätt kändes det som om man ändå skulle köpa så kunde man lägga lite mer pengar och få ett rätt så bättre ljudkort (så är det väl alltid, men i det fallet skulle det blivit så)...

så för min del ligger ljudkortsinköpet uppskjutet på obestämd tid (möjligen när sommaren är kommen)... du får dock gärna berätta lite vad du köpte och hur det fungerar. har själv ppc mac också.

/simon

1
Bevaka tråden