Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad betyder säker papperskorgstömning?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-15 09:58

Jag är en försiktig general och använder alltid säker papperskorgstömning. Det tar naturligtvis längre tid och nu undrar jag om jag slösat bort en massa minuter i onödan? Kan någon förklara skillnaden gentemot vanlig tömning?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-15 10:36

Skillnaden är att när du väljer "Säker tömning" så skriver Mac OS X över informationen med med ny information vilket dramatiskt försvårar att möjligheten att kunna återställa den informationen.
I vanliga fall så skriver inte Mac OS X över dina slängda filer direkt utan meddelar bara att den platsen på hårddisken är ledigt. Informationen skrivs över först när Mac OS X behöver platsen.

Så om du inte har stadshemligheter på din dator så tycker jag att du slösar bort din tid.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-15 11:35

Tack Acke! Det här sparar ju lite tid till. De enda stadshemligheterna jag har på datorn är Den totala lösningen på Rikets problem och vem skulle vara intresserad av det...

Hakro807 ser framför sig hur Pommac:s dator snart kommer kidnappas av svartklädda män med solglasögon.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-15 21:34

Snarare trötta kommunalgubbar i för stora kostymer. De svartklädda männen rycker ut när man inte hanterar sina statshemligheter på ett säkert sätt.

Beror väl kanske på vilken stad det handlar om också.

Ronneby VS. Stockholm t ex.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-16 11:27

Ni har så rätt! Fick just ett bötesföreläggande från Svensk Stavningskontroll! Allt detta för att jag ville veta mer om säker paperskorgstömmnig!

1
Bevaka tråden