- el gringo
- Medlem ●
- Malmö
Helt otroligt! Och responsivt var det också! Vad tror ni, i Macar om 5-6 år kanske?
Apples "nya" patent från förra året - visar på att de antingen snott lite ideér från dessa - eller så samarbetar dom om att ta fram nya gemensamma lösningar zoomningen och vridningen med tumme pekfinger ser exakt lika ut.
- det kan vara så att det kommer en lite version i år - men så vasst som det såg ut där kräver nog lite beräkningskapacitet, möjligen kan man tvinga en Quad att genomföra det - men inga andra - rena spekulationer förståss - men jag gillar att spekulera....
/Tangen
Det sura är att det verkar som att det körs på en pc...
Det är med största sannolikhet NASA:s World Wind som används.
Sen så är det ju inte omöjligt att Apple har ett finger med i spelet. De kan ju faktiskt finansiera forskningen som Jeff Han gör...
Jeff Han har tagit fram skärmen och funktionerna - men Apple har patenterat väldigt snarlika funktioner på en jätte iPod alternativt en liten tablet Mac. Det borde innebära att Apple och Jeff har ett samarbete.
/Tangen
Låter som väldigt förhastade slutsatser i mina öron.
Låter som väldigt förhastade slutsatser i mina öron.
- Illustrationerna på Patentandökan var extremt snarlika Jeff Han´s lösning, komplett med kartor och allt - så jag tror inte att det är en orimlig förklaring, antingen det eller så har Apple snott idén av Jeff, Jeff snott iden av Apple eller bägge snott den av någon annan.
Det finns i och för sig en chans att dom utvecklat samma saker exakt samtidigt, men i dagens informationssamhle är det mindre troligt, eftersom bägge parter har gjort informationen publik. Apple genom Patentansökan och Jeff via sin egen website och Youtube.
/Tangen
Hm jag har sett det där tidigare men jag minns inte när eller var...
Det roliga i det hela är också att kartprogrammet som används är Nasa's Worldwind, som endast finns till Windows...
Den har diskuterats tidigare: Framtidens datorinteraktion!?
Edit: Jag slog ihop den är tråden med den du länkade, så allt är samma tråd nu. /Adrian
Det är ju verkligen en exakt kopia av videon som finns på m$:s hemsida...
jag kan inte se vad jag skulle kunna ha för praktisk nytta av funtkioner som dessa? okej, i små enheter som t.ex. iphone. men en gigantisk skärm i soffbordet? det klara jag mig nog utan