Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB Video mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-15 17:04

Finns det nått enkelt gratis program som man kan ladda ner för att kunna få över film från en usb video-kamera till macen, för att sedan kunna redigera i iMovie?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-15 17:59
Ursprungligen av adzam 1:

Finns det nått enkelt gratis program som man kan ladda ner för att kunna få över film från en usb video-kamera till macen, för att sedan kunna redigera i iMovie?

Hoppas på snabbt svar, för detta gäller mitt betyg i Bild...

Jag har sökt lite på Apples diskussionsforum men hittade ingen lösning på problemet. Tyvärr.

Däremot borde du kunna använda bandet som du spelat in på i en annan kamera med FireWire eller en bandstation med FireWire och det fungerar.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-15 20:22
Ursprungligen av Björn Leander:

Jag har sökt lite på Apples diskussionsforum men hittade ingen lösning på problemet. Tyvärr.

Däremot borde du kunna använda bandet som du spelat in på i en annan kamera med FireWire eller en bandstation med FireWire och det fungerar.

Ok, tack för svaret!

Då blir min fråga; går det att lägga över filerna på PC, och sedan flytta dem till macen? Hur stor plats tar tex 20 min film?

• Oregistrerad
  • 2006-02-15 20:36

24 min = ca 5GB

ang. PC frågan, vet ej.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-15 22:28
Ursprungligen av frafilm:

24 min = ca 5GB

ang. PC frågan, vet ej.

Tack för svaret!

Kanske nån annan som kan det med pc?

Tja, har man det bara i något format som iMovie sväljer så ska det inte vara några problem. Iofs så kan det ta en stund att importera det, så det går nog snabbare att leta reda på en firewireansluten kamera och dra över det via den.

För det var väl en DV-kamera du pratade om? Är du säker på att det inte finns FW på den? Ibland så är den hyfsat väl dold...

• Oregistrerad
  • 2006-02-17 09:32

Inget program dock, men den ser inte så dyr ut (50 USD):
http://www.eskapelabs.com/mycapture2.html

Här är lite annat godis, fast det kostar 99 USD:
http://www.macobserver.com/news/00/may/000522/xlr8intervu2.shtml

1
Bevaka tråden