Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många bokmärken har du i Safari (eller FireFox eller…

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ordnade nyss lite grann bland mina bokmärken. De goda möjligheterna att strukturera i mappar utifrån olika kategorier inbjuder ju till att samla på sig mängder. Jag gjorde en grov uppskattning, och tror att jag har 600-900 bokmärken. Hur många har ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-16 08:50

har ca. 200.
brukar tappa alla mina bokmärken när jag, en gång var 6'te månad, installerar om allt.
kul att börja på nytt

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-02-16 18:47

Bara 59… men heller kvalité än kvantitet

800+ här :). Hittar det mesta som jag skulle vilja kolla in helt när jag inte har tid, så det bokmärks, och kollas senare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-17 17:53

För många:rolleyes:

Jag har 64, frugan 19 och äldsta dottern 18.

Inga

Jag har inga just nu. Jag gjorde en backup på alla jag hade för jag tänkte försöka få ordning i bokmärkerna en gång för alla. Tips på hur man ska organisera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 19:19

Straxt över 70, har rensat bort många i omgångar och använder inte bokmärken i samma utsträckning som förr om åren. Använder istället RSS för att hämta info och sen blir det mycket som jag hämtar via Googlesökningar.

Ursprungligen av stile:

Straxt över 70, har rensat bort många i omgångar och använder inte bokmärken i samma utsträckning som förr om åren. Använder istället RSS för att hämta info och sen blir det mycket som jag hämtar via Googlesökningar.

Blir så mycket för mig med. Förrut blev det mycket om man slösurfade och hade mååånga flikar som man inte orkade läsa vid nåt tillfälle blev det lätt att man bara skapade en mapp med "Läsa senare" och sedan inte blivit av. Nu är det väldigt skönt att en läsningslista finns inbyggt

Men Hur är det egentligen? Vilka sidor är det ni sparar? Är det de som ni besöker flera gånger i veckan / månaden? Nån gång ibland? Känns som man lätt bara slänger på sig massa som man ändå inte orkar kolla igenom.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-07 21:32

1185 bokmärken som börjar på http....

Spara sånt jag vill ha en chans att hitta igen. Går kanske in och väljer ett bokmärke varannan vecka.
Däremote så hugger awesome bar bokmärken när man skriver, vilket jag använder hela tiden.

Ursprungligen av reboot81:

1185 bokmärken som börjar på http....

Spara sånt jag vill ha en chans att hitta igen. Går kanske in och väljer ett bokmärke varannan vecka.
Däremote så hugger awesome bar bokmärken när man skriver, vilket jag använder hela tiden.

Nu förstår jag inte. Det där har ju Safari och de flesta andra webbläsare också? Om jag har säg 99.se sparat bland mina bokmärken och skriver 99 så är det den som kommer upp. Även om man har rensat i historiken.

Om vad tycker ni man ska organisera? Jag tänker om man läser bloggar, är det kanske smidigare att ha dem i en RSS-läsare istället för än mapp i bokmärkesmenyn?

Kommer nog ta ett tag innan jag får det som jag vill >.>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 07:56
Ursprungligen av madeinswe_91:

Om vad tycker ni man ska organisera? Jag tänker om man läser bloggar, är det kanske smidigare att ha dem i en RSS-läsare istället för än mapp i bokmärkesmenyn?

Så kör jag, RSS för t.ex Macnyheter, några bloggare och andra saker jag vill ha koll på.

De bokmärken som jag har är sorterade i mappar. Sen har jag bokmärken i bokmärkesraden som jag har dolt och där använder jag kringla plus siffra för att få fram de nio webbplatser jag har lagt där.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-08 10:31

Jag är dålig på att använda bokmärken. Om jag vill läsa nåt senare eller ha kvar som referens tenderar sidan bli kvar i en flik i Safari istället. Jag har ofta fler öppna flikar än bokmärken.

Jag har använt läslistan mer än bokmärken för att kunna läsa på andra enheter, men med mina vanor är även den mindre användbar sedan iCloud tabs kom.

För välbesökta sidor har jag antingen en flik öppen med sidan hela tiden, eller så använder jag förslagen från historiken när jag skriver de första bokstäverna i adressen. För mig går det snabbare att skriva t.ex. "cul" + enter istället för att navigera med ett pekdon och klicka på ett bokmärke för att öppna cultofmac.com.

  • Medlem
  • 2012-11-08 10:47

Inga alls i webbläsaren, på Pinboard har jag däremot ett par hundra.

Senast redigerat 2012-11-08 11:38
  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-08 13:10

Inga alls, eftersom de sidor jag tittar på regelbundet ligger kvar i cachen.
Det är sällan jag hittar något att bokmärka. Det mesta är bara skit ändå.

44. Men jag skulle behöva rensa lite.

1
Bevaka tråden