Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kurser/utbildning i FCP?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja lära mig FCP från scratch och "ordentligt" och undrar om det är nån här som vet ifall det finns kurser eller nån slags utbildning på marknaden...? sitter med en imac dv 400 och tror inte det är nån idé att trycka in FCP i den :/ annars hade jag gärna lärt mig helt själv, men har inte riktigt hårdvaran för de tunga redigeringsprogrammen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-12 11:02

Läs Lisa Brenneis bok om FCP3 (Visual QuickPro Guide). Den är guld värd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-12 12:52

Final Cut skulle nog rulla på din maskin bara du har lite minne i den (256MB minimum).

Kurs bli dyrt ganska fort - rekommenderar nog en bok framför det

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-02-12 17:02

En självstudiekurs finns här för $80 levereras på 2 CD en med matrial och en med "film" som visar vad/hur du skall göra. Det är samma killar som kör heldags utbildningarna i FCP på MacWorld i NY och San Francisco...

http://www.digitalmediacreators.net/

"Final Cut Pro PowerStart is a revolutionary 2-CD set containing two complete hands-on training courses from DVcreators.net, the world´s top Final Cut Pro experts."

Har själv ett ex.

Mikael

[ 12. februari 2003, 17:13: Meddelandet ändrat av: MikaelF ]

tack för fina tips! ska kanske inte ge upp hoppet om att sitta på min imac då. om 400 mhz och mer minne räcker, så skulle det kännas gött att investera i en större skärm också. 15 tum = klaustrofobivarning

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: MikaelF:
En självstudiekurs finns här för $80 levereras på 2 CD en med matrial och en med "film" som visar vad/hur du skall göra. Det är samma killar som kör heldags utbildningarna i FCP på MacWorld i NY och San Francisco...

http://www.digitalmediacreators.net/

"Final Cut Pro PowerStart is a revolutionary 2-CD set containing two complete hands-on training courses from DVcreators.net, the world´s top Final Cut Pro experts."

Har själv ett ex.

Mikael

tror också kurs kan bli en dyr historia (tänkte därför fixa nån form av spons), har suttit och redigerat lite förut på premire o avid och timmarna försvinner raskt...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
Final Cut skulle nog rulla på din maskin bara du har lite minne i den (256MB minimum).

Kurs bli dyrt ganska fort - rekommenderar nog en bok framför det

Citat:

Skrevs ursprungligen av MikaelF
En självstudiekurs finns här för $80 levereras på 2 CD en med matrial och en med "film" som visar vad/hur du skall göra. Det är samma killar som kör heldags utbildningarna i FCP på MacWorld i NY och San Francisco...

http://www.digitalmediacreators.net/

"Final Cut Pro PowerStart is a revolutionary 2-CD set containing two complete hands-on training courses from DVcreators.net, the world´s top Final Cut Pro experts."

Har själv ett ex.

Mikael

[ 12. februari 2003, 17:13: Meddelandet ändrat av: MikaelF ]

50 USD för kommande kurs till fcp 4 om man förbeställer (sen blir det 80 usd). Dessutom säljer de shooting awesome video (självstudiekurs för själva filmandet) för 25 USD etc.
:rolleyes:

1
Bevaka tråden