Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbt användarbyte låser sig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag försöker byta användare med Fast User Switching så låser sig datorn typ. Jag får skriva in lösenordet och kuben roterar, sen stannar den vid den blåa bakgrunden och ingenting händer.

Jag har visserligen inte väntat i mer än 2 minuter, men så lång tid ska det väl ändå inte ta.

Vad kan orsaka det här?

Och, finns det nån magisk knapp jag kan trycka på för att komma till loginrutan igen, så att jag slipper starta om hela tiden om jag vill felsöka?

Kanske ska tillägga att det är en iMac G5 (iSight) med OS 10.4.5.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-02-19 17:00

Låter som klent med ram-minne. Jag har själv en PB med 1,25 Mb ram och där funkar det fint. På min iBook med 384 Mb kan det hänga sig långa stunder.

Stänger av nu. Hockeyn börjar. Heja Sverige!!!!!!!

Har svårt att tro att det har med ram att göra. Har 2,5 gig och hade inte alls många program igång när jag skulle byta.

Hockey är tråkigt. Hjälp mig istället!

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-02-19 20:25
Ursprungligen av Tobias Bergius:

Har svårt att tro att det har med ram att göra. Har 2,5 gig och hade inte alls många program igång när jag skulle byta.

Hockey är tråkigt. Hjälp mig istället!

Har du svenska tecken i ditt lösenord(åäö)? Byt lösenord till något som bara innehåller a-z och prova igen.

Hah. Det funkade utan åäö.

Varför är det så? Bugg?

1
Bevaka tråden