Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn reagerar inte på annat än distinkt tryck på knappen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-19 17:28

Sedan en tid tillbaka måste jag trycka till en andra gång och mer distinkt på vänster knappen på min MS Intellimouse. Var kan felet ligga, musen, OS (10.4.5) eller något annat? Förra veckan brakade datorn ihop så jag nyinstallerade OS:et. Någon med liknande upplevelse med musknappen?:confused:

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-19 18:36

Jo, jag hade samma problem med en bångstyrig mus fast på jobbet och där kör jag med PC.
Du ska kolla musen tror jag. Det gjorde it-Nisse när det strulade med min, han skruvade loss den och gjorde rent den! Det var en MASSA skit och damm som hade fastnat under knapparna.
Kolla får du se!

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-19 20:17
Ursprungligen av Picasso:

Jo, jag hade samma problem med en bångstyrig mus fast på jobbet och där kör jag med PC.
Du ska kolla musen tror jag. Det gjorde it-Nisse när det strulade med min, han skruvade loss den och gjorde rent den! Det var en MASSA skit och damm som hade fastnat under knapparna.
Kolla får du se!

Hittar inte minsta lilla skruv på den här musen:(

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-19 20:19

Vad har du för konstig mus? Om du tittar på undersidan så finns det ett hål mitt i, längst in i hålet finns det en liten minimal skruv.

Skruvarna brukar sitta under "glidfötterna".
Dom är bara påklistrade och gå att pilla bort med en kniv om man är försiktig.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-20 12:03
Ursprungligen av ptolemy:

Skruvarna brukar sitta under "glidfötterna".
Dom är bara påklistrade och gå att pilla bort med en kniv om man är försiktig.

Har testat allting nu utan framgång. Tycker dock att det fungerar bättre när jag trycker längre fram på knappen.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-19 22:50

Min mus har bara ett hål....och där sitter skruven.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-19 23:43
Ursprungligen av Picasso:

Min mus har bara ett hål....och där sitter skruven.

Sitter skruven alltid i din mus hål, blir inte musens hål väldigt torrt och fnasigt då? Blir inte skruven slapp och glider ut efter ett tag? (Kunde inte låta bli, förlåt.)

OnTopic: Alla möss är inte som din mus

Det verkar ju helt klart vara ett mekaninskt fel på musen, rengör mer och fungerar inte de så prova med en annan mus...

1
Bevaka tråden