Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Camino, Safari och Flash

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-20 17:18

Jag får varken Camino eller Safari till att visa Flash-grejjer på webben. Ska det vara så? Vill ju inte köra Firefox på intel iMacen eftersom det går slött...

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-02-20 18:45

Kan svara på den enda frågan du ställer. Svar: Nej, det ska inte vara så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-20 18:50

Har du kollat så flash är installerat ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-20 20:31

Jadå, jag har installerat flashplayern ett flertal ggr utan att få det att fungera..

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-02-20 21:29

Prova detta för Safari

Kontrollera att "Aktivera insticksfiler" är förbockat under Safari> Inställningar> Säkerhet> Webbinnehåll

och detta för Camino

Äppelmenyn> Systeminställningar> QuickTime> Avancerat> MIMI-inställningar> Diverse- Diverse Filformat och Kontrollera att "Flash media" inte är förbockat.

Gå sedan till ~/Bibliotek/Application Support/Camino och släng "pluginreg.dat" starta om Camino

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-20 22:15

Konstigt, inget av det fungerade

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-21 11:05

Har du en intel mac? Hade samma problem. Gjorde en google sökning och såg att detta var ett känt problem. Vi får helt enkelt vänta tills Adobe kommer ut med en ny version av flash som funkar på intel macar.

En lösning är att köra safari/camino under rosetta. Då funkar flash. Inte så kul eftersom webbläsaren blir segare men en tillfällig lösning i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-21 17:01

Usch då! Det lät inte bra!
När jag kör Firefox så fungerar ju flashen, men då kör den ju som sagt i Rosetta.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-02-21 19:55

Aha intel Mac, det kanske förklarar varför det inte fugerade enligt ovan.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 16:33

Samma problem för mig som har en iMacIntel. Enda problemet som jag har stött på så här långt.
Wack!

1
Bevaka tråden