Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP 3.0 Filstorlek och Mpg2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon vänlig själ som kan svara på mina små problem.
FCP 3.0 vill gärna vid export dela upp filen i 2Gb storlekar trots inställd begränsning på 8 Gb i programmet. Lägger filen på en extern firewirwhårddisk. Kan det spela någon roll?
För en amatör vilken är snabbaste MPG2 kodaren. Har en G4 400 Mhz 512 internt.
Många vänliga hälsningar
Rolf

Jag tror de bryts vid 2GB (ca 9 minuter) automatiskt pga. begränsningarna i DV-formatet. Visst kan man använda "timeline playback" i FCP? Det är nämligen en lösning på problemet.

Jag har ingen koll på videoredigering, har bara läst lite här och där.

• Medlem
  • International user
  • 2002-04-16 10:21

Den externa disken är formaterad i HFS+ och inte HFS antar jag? HFS är ju begränsat till 2Gb per fil.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kent:
Den externa disken är formaterad i HFS+ och inte HFS antar jag? HFS är ju begränsat till 2Gb per fil.

Jomenvisst. Det funkar ibland med större filer. Har lyckats med 6.7 Gb fil någon gång men ofta bryts dem vid ca 2Gb.
MVH Rolf

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Jag tror de bryts vid 2GB (ca 9 minuter) automatiskt pga. begränsningarna i DV-formatet. Visst kan man använda "timeline playback" i FCP? Det är nämligen en lösning på problemet.

Jag har ingen koll på videoredigering, har bara läst lite här och där.

Kan inte använda timeline playback då jag måste exportera filen som MPEG2 för användning i DVD Studio
MVH Rolf

1
Bevaka tråden