Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LCD TV och Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Inför stundande köp av LCD TV så tänkte jag höra med er om vad man ska tänka på.
Jag har tänk att koppla upp den mot en bärbar mac. Antingen iBook 12" eller PB 12".
Så det blir då antingen via S-Video eller Mini-DVI.

TV:n som jag funderar att köpa är Samsung LE-32M51B

Eftersom jag har noll koll på hur det fungerar med TV och dator så får ni gärna berätta så mycket ni vet för mig och alla andra nybörjare om vad och hur allt funkar.

Pixelmapping? Kvalité S-Video, VGA och Mini-DVI? Problem som kan uppstå? Etc...

Ser fram emot all information Tack på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-23 22:35

Jag har min iBook kopplad till min Thomson 32" lcd via vga-kabel. Funkar klockrent förutom att upplösningen blir fel.
Ska installera det där hacket i iBooken så man kan ändra upplösningen, kommer bara inte ihåg vad det heter.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-23 22:40

Hur funkar det med iBookens 32MB grafikkort och PB:s 64MB? Märker man skillnad eller får man lika bra kvalité. Hur påverkar grafikkortets ramminne bilden?

VGA Vs. Mini-DVI?

Har du DVI-ingång på TV'n så är givetvis en digital signal bättre än VGA. iBookens VGA-adapter ger en acceptabel bild men den är inte jättebra. Den blir bättre av att hacka videokortet så man man kan ställa in bilden till den för TV'n optimala upplösningen. Min erfarenhet är att det frestar på videokortet. Fläkten drar igång ordentligt på IBooken efter ett tags tittande. Jag tror inte det är bra i längden.

PowerBook är bättre!

1
Bevaka tråden