Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digitalkamera och 9.1 ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad använder man för program i os 9.x för att ladda bilder från digitalkameran till HD'n?

  • Medlem
  • 2006-02-26 15:21

Vad har du för kamera? Det finns ju en del kameraspecifika program, nåt generellt vet jag inte om eller vad som finns. Själv har jag en simpel Kodak och de har programvara på sin site, testa det de har där eller sök upp din egen tillverkares site och se vad de har.

En Canon Eos D60.
(Längesen sist, hoppas nån ser detta

Ursprungligen av uterquechaos:

En Canon Eos D60.
(Längesen sist, hoppas nån ser detta

På den tiden när jag körde med D60 och Os 9 så körde jag med kortläsare. Det är nog det bästa.

  • Medlem
  • 2006-07-27 01:57

Canons program funkar i OS 9. Finns nog någonstans på deras mögliga gamla skitsite. Annars är kortläsare för en hundring självklart bättre.

Canon funkar bra som sagt, i alla fall till A70. Det är inga eleganta program precis, men det går. Många kameror kommer fortfarande med OS9-nedladdare. Och alla som monteras på skrivbordet (t.ex. Olympus) fixar man utan speciella program.

Kortläsare fungerar ju, jag har använt det en del med mina äldre CF-baserade kameror, men jag gillar inte att ta i och ur CF-kort alltför ofta. Fördelen är förstås uppenbar, det går fort.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-08-06 14:53

Om du inte redan hittat det du behöver så finns det här:

http://software.canon-europe.com/Cameras/SLR_Cameras/EOS_D60492.asp

1
Bevaka tråden